اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امتناع تاجیکستان از دریافت وام اتحادیه اروپا در زمینه ترانس خزر

تاجیکستان از امضای اسناد مقدماتی در مورد کریدور حمل‌ونقل چندوجهی ترانس خزر خودداری کرده است.

امتناع تاجیکستان از دریافت وام اتحادیه اروپا در زمینه ترانس خزر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان از امضای اسناد مقدماتی در مورد کریدور حمل‌ونقل چندوجهی ترانس خزر خودداری کرده است.

«عظیم ابراهیم»، وزیر حمل و نقل تاجیکستان در نشست خبری خود در این مورد افزود: امضا این سند در پایان ژانویه سال جاری در بروکسل، در همایش سرمایه گذاران کریدور حمل‌ونقل اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی در چارچوب استراتژی «دروازه جهان» اتحادیه اروپا صورت گرفت.

 بنابر سخنان ابرهیم، تاجیکستان از امضا قرارداد مقدماتی در مورد کریدور حمل‌ونقل فوق خودداری و خاطرنشان کرد که «دوشنبه» در حال بررسی جزئیات و امکان سنجی جذب وام است.

وی افزود: ما گفتیم که باید شرایط ارائه این وام ها را بررسی کنیم. تاجیکستان علاقه‌مند به دریافت کمک‌های بلاعوض یا وام‌های با ترجیحات زیاد است، تا بعدا مشکلی در بازگشت وجوه وجود نداشته باشد.

شایان ذکر است که در این همایش سه روزه که در بروکسل برگزار شد، موسسات مالی اروپایی و بین‌المللی، تحت تضمین کمیسیون اروپا، 10 میلیارد یورو «برای توسعه ارتباطات حمل‌ونقل پایدار بین کشورهای اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد کردند.

نایب رئیس کمیسیون اروپا «والدیس دامبروسکیس» گفت: تهاجم روسیه به اوکراین نشان داد که مسیرهای جایگزین تجاری قابل اعتماد و کارآمد بین اروپا و آسیا، با دور زدن روسیه باید یافت و این از نیازهای فوری است.

دولت‌های قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان به تفاوت از تاجیکستان برای ایجاد کریدور حمل‌و‌نقل چندوجهی ترانس خزر که هدف از آن اتصال اروپا به آسیای مرکزی است با بانک سرمایه گذاری اروپا تفاهم نامه هایی را به مبلغ 1.47 میلیارد یورو امضا کردند.

انتظار می رود که کریدور چندوجهی پیشنهادی، کشورهای آسیای مرکزی را از طریق قلمرو قفقاز و ترکیه به اروپا متصل کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول