اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر گفت: مجوز ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی را کسب کردیم و این دانشکده تا اواخر اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد رضا ربانی رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر با حضور در ستاد گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه دانشگاه علم و فناوری بهشهر ۳ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶ هیأت علمی داریم و ماموریت ما در رشته‌های فنی و مهندسی است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانشگاه‌ها رقم خورد، افزود: رشد و توسعه دانشگاه‌ها و تولیدات فناورانه ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر بیان کرد: مهم‌ترین راهبردی که در دانشگاه‌ها در رأس فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انتخاب کردیم جهاد تبیین و روشنگری بود.

ربانی با اشاره به اینکه  اولین دانشگاهی بودیم که در اوضاع ناآرام جهاد تبیین را با حضور اساتید پیگیری کردیم، گفت: در مقوله آموزش و پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشتیم،در دانشگاه علم و فناوری بهشهر رشد و توسعه دانشگاه را با متناسب با نیازهای منطقه قرار دادیم.

ربانی یادآور شد: مجوز ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی را کسب کردیم و این دانشکده تا اواخر اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد دریامحور یکی از موضوعات مهم است، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ هزار پست خالی در مباحث مختلف علوم دریایی وجود دارد و تقویت دانشکده علوم دریایی و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط از مهم‌ترین ماموریت ما پس از نفت است.

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم بحث محیط زیست در منطقه است، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی دانشکده محیط زیست در منطقه هستیم.

ربانی یادآور شد:  در سال‌جاری برای دومین بار وارد رتبه بندی بین‌المللی یورپ‌ شدیم که در این رتبه‌بندی حدود ۳ هزار دانشگاه معتبر جهانی بر مبنای عملکرد عملی لیست شده‌اند و دانشگاه علم و فناوری بهشهر در این جایگاه قرار گرفته است.

وی به برگزاری کنفرانس‌های متعدد علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه نهمین کنگره بین‌المللی فناوری و مدیریت انرژی را داریم که اساتید خارجی در این کنگره حضور دارند.

ربانی از افزایش ۴۰درصدی اعضای هیأت علمی طی سال جاری خبر داد و افزود: در اسفند ماه سومین همایش ملی بیوانفورماتیک در این دانشگاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول