اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تایید صلاحیت ۳71 داوطلب نمایندگی مجلس در گلستان

رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: تا به امروز صلاحیت 371 داوطلب در حوزه‌های انتخابیه گلستان برای رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان تائید شده و آمار نهایی فردا به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

تایید صلاحیت ۳71 داوطلب نمایندگی مجلس در گلستان

سیدعلی مهاجر امشب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: با شروع پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی، تعداد ۹۵۹ نفر در استان گلستان پیش‌ثبت نام شدند که پس از صحت‌سنجی و بررسی مدارک، ثبت نام ۵۸۱ نفر قطعی شد.

وی تصریح کرد: پس از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات‌های اجرایی در استان گلستان صلاحیت 454 نفر تائید و به شورا نگهبان ارسال شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان خاطرنشان کرد: در مرحله نخست بررسی صلاحیت‌ها توسط هیات نظارت، صلاحیت 313 نفر تائید شد و پس از ثبت اعتراض‌ها و بررسی اعتراض‌ها توسط شورای نگهبان تاکنون صلاحیت 371 نفر تائید و به وزارت کشور ارسال شده و تا پایان امروز لیست نهایی در سامانه ثبت خواهد شد که فردا تعداد افراد نهایی به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهاجر بیان کرد: از این تعداد بر اساس خود اظهاری داوطلبان در مرحله ثبت نام، تعداد 104 نفر اصولگرا، 60 نفر اصلاح‌طبی و 207 نفر مستقل هستند.

وی اضافه کرد: از تعداد افراد تائید صلاحیت شده تاکنون، 332 نفر مرد، 39 نفر زن، 290 نفر شیعه و 81 نفر سنی هستند، 264 نفر فارس، 79 نفر ترکمن، 27 نفر سیستانی و یک نفر بلوچ است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه از این تعداد 12 نفر سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند گفت: 60 نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری، 286 نفر کارشناسی ارشد، 19 نفر لیسانس و 6 نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند.

مهاجر در خصوص آخرین آمار داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: در استان گلستان 10 نفر ثبت نام کردند، دو نفر انصراف دادند، پنج نفر عدم احراز صلاحیت برای آنان اعمال شد و صلاحیت سه نفر تائید شده که از این تعداد یک نفر سنی و دو نفر شیعه هستند.

بر اساس این گزارش، استان گلستان دارای 6 حوزه انتخابیه و هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، در انتخابات پیش رو یک هزار و 514 شعبه اخذ رای برای فرآیند رای‌گیری پیش‌بینی شده که 673 شعبه شهری و 841 شعبه روستایی خواهد بود که از این تعداد یک هزار و 208 شعبه ثابت و 306 شعبه سیار است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول