اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«شوق زندگی» در قم آغاز به کار کرد

واحد شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی با هدف پایش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از گروه‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب، در مرکز مداخله در بحران بهزیستی استان قم افتتاح شد.

«شوق زندگی» در قم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، واحد شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوق زندگی در راستای بررسی سازوکارهای مناسب برای کاهش و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با حضور سلطانی معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم، مریم مقیسه دادیار شعبه سرپرستی دادسرای استان و میرئی مدیرکل بهزیستی استان راه‌اندازی شد.

مدیران دستگاه‌های مسئول ازجمله شهرداری، ثبت‌احوال، کمیته امداد، پزشکی قانونی، اداره اتباع و مهاجرین، اداره تعاون و... به بحث و تبادل‌نظر در خصوص ظرفیت‌های این واحد در حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض آسیب، وظایف هر یک از سازمان‌ها، اقدامات اجرایی، تعاملات بین سازمانی، نواقص موجود و راهکارهای رفع آن پرداختند.

علی‌اصغر سلطانی معاون قضایی و حقوق عامه دادستان قم بر حمایت کامل دستگاه قضایی از اقدامات پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مرکز تأکید کرد و از دستگاه‌های مسئول خواست همگام و همراه با شعبه سرپرستی دادسرای قم، با حضور نماینده تام‌الاختیار آنها در این مرکز به مشکلات افراد آسیب‌دیده به‌طور سریع و منسجم رسیدگی کنند تا از مراجعات این افراد به ادارات مختلف جلوگیری شود.

مریم مقیسه دادیار شعبه سرپرستی دادسرای قم به تشکیل کارگروه‌های تخصصی اجرایی،  حقوق و قضا و مددکاری در واحد شوق زندگی اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگروه‌ها با تعامل با یکدیگر به شناسایی آسیب و رفع سریع و کامل آن به‌طور متمرکز و کاملاً منسجم می‌پردازند.

مقیسه بابیان اینکه چارت شوق زندگی از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه ابلاغ و نقش سازمان‌ها در شناسایی و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تعریف شده است افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان، مربیان و والدین، تهیه کلیپ‌های آموزشی،  برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددکاران،  آموزش قوانین حقوقی برای گروه‌های هدف از برنامه‌های جانبی این واحد است.

میرئی مدیرکل بهزیستی استان قم در خصوص ماهیت کار این واحد تصریح کرد: با تأسیس این واحد و حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و نهادهای مردمی و خیرین، فرآیند کلیه اموری که از گروه‌های آسیب‌پذیر ارجاع داده می‌شود در کمترین زمان انجام و در مورد آن تصمیم‌گیری و ساماندهی صورت می‌گیرد.

پایان پیام/ 78041

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول