اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

اخراج 530 کارمند ناسا

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا اعلام کرده برای کاهش هزینه‌ها تعداد 530 کارمند خود را اخراج خواهدکرد.

اخراج 530 کارمند ناسا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس نیوز، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در 6 فوریه(17بهمن) اعلام کرد که 530 کارمند خود را که حدود 8 درصد از کارکنان می شوند، به دلیل عدم اطمینان در مورد بودجه سال 2024 اخراج خواهد کرد.

این آزمایشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از پایان تلاش‌ها برای کاهش هزینه‌ها و با توجه به کاهش بودجه ناسا به‌ویژه برای بازگشت نمونه مریخ (MSR)، حدود 530 کارمند و همچنین 40 پیمانکار را اخراج خواهد کرد.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا اظهار داشت: «پس از اتمام تمام اقدامات برای تطبیق با بودجه کم ناسا و در غیاب تخصیص بودجه 2024 از سوی کنگره، ما مجبور شدیم تصمیم سختی برای کاهش نیروی کار آزمایشگاه از طریق اخراج کارمندان بگیریم».

این اخراج ها یک ماه پس از اخراج 100 پیمانکار توسط این آزمایشگاه صورت می گیرد که بسیاری از آنها روی بازگشت نمونه مریخ کار می کردند.

لوری لشین، مدیر آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا، در مصاحبه ای در 8 ژانویه گفت که به کارمندان هشدار داده که احتمال اخراج وجود دارد.

 این اخراج ها در پاسخ به تصمیم ناسا در ماه نوامبر(آبان-آذر)  برای کاهش هزینه های ماموریت بازگشت نمونه مریخ اتفاق افتاده است.

ساندرا کانلی، معاون علمی ناسا، در جلسه کمیته مشورتی در ماه نوامبرگفت که برای جلوگیری از وضعیت بد بودجه و در نظر نگرفتن بودجه لازم جهت ماموریت بازآوری نمونه مریخ کار روی آن را کم خواهیم کرد.

آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا علاوه بر اخراج پیمانکاران و نیورهایش، از ماه سپتامبر(شهریور-مهر)استخدام را متوقف کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول