اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

الجزیره: ناکامی در برابر یمن انگلیس را به دروغ‌پردازی علیه ایران واداشت

پایگاه خبری الجزیره نقل از یک مقام ایرانی آورده است که ادعای فایننشال تایمز درباره اقدام ایران در دور زدن تحریم‌ها توسط دو بانک انگلیسی دروغ تکراری و از سر عجز برابر یکه‌تازی یمنی‌ها در دریای سرخ است.

الجزیره: ناکامی در برابر یمن انگلیس را به دروغ‌پردازی علیه ایران واداشت

گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس: « انصارالله در یمن در برابر ماشین جنگی آمریکا و انگلیس به تنهایی ایستاده‌است... اخبار جعلی نمی‌تواند  چیزی از ارزش‌های یمنی‌ها را کم کند» این را الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی در واکنش به  ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز  مبنی بر استفاده تهران از دو بانک در انگلیس برای دور زدن تحریم‌ها بیان داشت.

الجزیره در گزارشی با عنوان «پاسخ ایران به اتهام فایننشال تایمز» به نقل از یک مقام نزدیک به وزارت خارجه ایران ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز  را از اساس تکذیب کرد.

 

 روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی که در نسخه روز دوشنبه خود منتشر شد، ادعا کرد که ایران از دو بانک بزرگ بریتانیا برای دور زدن تحریم‌ها و جابجایی پول استفاده کرده است.

این در حالی است که دو بانک‌ انگلیسی «لویدز» و «سانتاندر» پس از انتشار گزارش روز دوشنبه روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر ارائه حساب‌های بانکی به شرکت‌های هلدینگ انگلیسی مرتبط با یک شرکت پتروشیمی وابسته به ایران، آن را رد و تاکید کردند که فعالیت‌های آنها موجب نقض تحریم‌های آمریکا نشده است.

 منبع ایرانی در گفت‌وگو با الجزیره گفت: هدف از این «دروغ‌ها» ارائه پیامی نادرست به افکار عمومی است. این همان چیزی است که ایران به آن عادت کرده و چندین بار توسط انگلیس و آمریکا تکرار شده است.

 

وی با تعجب گفت: چگونه می‌توانیم این سناریو و این داستان را از کشوری باور کنیم که مدعی است هر متر از خیابان‌ها و کوچه‌های شهرهای خود را با دوربین‌های هوشمند رصد می‌کند؟

الجزیره در ادامه آورده است: اتهام فایننشال تایمز در حالی مطرح می‌شود که نیروی هوایی انگلیس در واکنش به حملات یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی های عازم اسرائیل پس از جنگ این رژیم علیه غزه اخیرا به حملات هوایی آمریکا علیه حوثی‌‌ها در یمن پیوسته است.

مقام ایرانی افزود: واضح است که این خبر و سایر اخبار مشابه بخشی از سناریوی آمریکا و انگلیس برای سرپوش گذاشتن بر نسل کشی تاریخی گسترده رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ۲۷ هزار نفر از مردم بیگناه و غیرنظامیان در فلسطین است.

نیروهای مسلح یمن به دنبال تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از اواخرآبان ماه به هیچ کشتی مرتبط با این رژیم و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است، اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نداده‌ و تاکید کردند، تا زمانی که مردم غزه تحت کشتار و محاصره هستند، در دفاع از برادران فلسطینی اجازه رسیدن غذا و کالا به سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهند.  

این در حالی است که ائتلاف دریایی آمریکا با پشتیبانی انگلیس بیش از یک ماه است که هر چند روز یک بار به بهانه مقابله با حملات یمنی‌ها و دفاع از رژیم صهیونیستی مناطقی از یمن را بمباران می‌کنند، اما این حملات مانع تداوم تقابل صنعاء با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی نشده است.

همین دیروز سه شنبه نیز دو کشتی باری انگلیسی و آمریکایی دیگر در دریای سرخ که عازم اسرائیل بود، مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفته است تا در مجموع شمار کشتی‌های مورد هدف مقاومت یمن از اواخر آبان ماه تاکنون به بیش از ۵۰ فروند رسیده باشد.

فایننشال تایمز در گزارش دوشنبه خود با استناد به مدارکی که ادعا می‌کند به دستش رسیده است، مدعی شده شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) ایران از شبکه‌ای از شرکت‌های پیشرو در بریتانیا برای جابجایی محتاطانه پول در سراسر جهان استفاده کرده است.

این گزارش ادعا کرد که بانک‌های لویدز و سانتاندر انگلستان حساب‌های بانکی را به دو تا از این شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

شعبه شرکت بازرگانی پتروشیمی در انگلیس از سال ۲۰۱۸ تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است که بنابر ادعای فایننشال تایمز ارتباطاتی با آریا آسوشیتس (Aria Associates) دارد، شرکتی که در یک آدرس مسکونی در ساحل تیمز در مرکز لندن به ثبت رسیده است.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول