اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بومی‌سازی۲۰۰قطعه در حوزه کنترل علائم مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از بومی‌سازی حدود ۲۰۰ قطعه در حوزه کنترل علائم مترو خبر داد.

بومی‌سازی۲۰۰قطعه در حوزه کنترل علائم مترو

به گزارش فارس، مسعود درستی با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای مهندسی کنترل علائم در مترو، اظهار کرد: موفقیت در بومی‌سازی حدود ۲۰۰ قطعه کاربردی است که ۶۷ قطعه طی یک سال گذشته با تلاش همکاران واحد مهندسی کنترل و علائم و همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای راه‌اندازی خطوط مترو، تجهیزات گیت‌های مسافری اغلب به صورت وارداتی و ساخت کشور ایتالیا بوده و در بخش سامانه کنترلی BAS/FAS و ترافیک و انرژی، تجهیزات توسط کشور چین و... ساخته و راه‌اندازی شده بود، افزود: در حال حاضر داخلی‌سازی و خودکفایی در تأمین اغلب قطعات و تجهیزات سیستم‌های کنترلی رقم خورده است.

درستی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان و با تلاش و همت همکاران در واحد مهندسی کنترل و علائم، اغلب قریب به اتفاق بردهای الکترونیکی و تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی با استفاده از فرایند مهندسی معکوس ساخت داخل شده و حتی در مواردی با تغییرات صورت‌گرفته در تجهیزات، بر حسب نیاز خطوط، تجهیزات از نظر فنی ارتقاء داده شده است.

وی به فرایند بروزرسانی سیستم جمع‌آوری کرایه اشاره کرد و گفت: استفاده از شیوه‌های نوین جمع‌آوری کرایه و ارتقای مستمر آن در طی سالیان طولانی فعالیت مترو، از تجهیزات مربوط به خوانش بلیت‌های مغناطیسی تا بلیت‌های بارکدی (QR) و در سال جاری راه‌اندازی سیستم ABT که عملکرد آن بر پایه استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند است، نشان از به‌روز بودن سیستم مترو همگام با تغییر تکنولوژی در دنیا دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: به‌روزرسانی سیستم جمع‌آوری کرایه علاوه بر افزایش دقت و سرعت، با تأمین آسایش بیشتر مسافران منجر به افزایش رضایت عمومی و همچنین کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی از طریق حذف کاغذ شده است.

 وی همچنین از ارتقاء و به‌روزرسانی کامپیوترهای قدیمی سامانه اتوماسیون ایستگاه‌ها (BAS) که با توجه به مشکلات تأمین سخت‌افزارهای قدیمی این سامانه، در طی این سال‌ها همواره در دستور کار بوده است خبر داد و گفت: تست‌های این کار به صورت پایلوت در تعدادی از ایستگاه‌ها به صورت موفق انجام شد و راه را برای ادامه مسیر و در تمام ایستگاه‌های خطوط یک و دو هموار کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول