اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر نیستند

یکی از فعالان سیاسی اصلاح طلب استان قزوین با بیان اینکه جریان اصلاح طلبی هیچگاه با صندوق رای قهر نکرده است، گفت: قهر به این معناست که جریانات از ظرفیت های خود در فضای سیاسی بهره نبرند در حالی که فعالان این جریان معتقدند اصلاحات را باید در چارچوب قانون جمهوری اسلامی و با بهره گیری از ظرفیت های دموکراتیک موجود در قانون دنبال کنند.

اصلاح‌طلبان با صندوق رای قهر نیستند

رضا عسگری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فضای سیاسی استان قزوین و شرایط اصلاح طلبان در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: گروه ها و فعالان جریان اصلاح طلبی چه در استان قزوین و چه در سطح کشور همواره در تحولات سیاسی و انتخابات ها نقش اثرگذار داشته اند و هم اکنون نیز در مسیر انتخابات مجلس حضوری فعال در مناظرات و برنامه های تببینی و تشریحی از این دست دارند.

وی با بیان اینکه جریان اصلاح طلبی هیچگاه با صندوق رای قهر نکرده است، افزود: قهر به این معناست که جریانات از ظرفیت های خود در فضای سیاسی استفاده نکنند. فعالان این جریان معتقدند اصلاحات را باید در چارچوب قانون جمهوری اسلامی و با بهره گیری از ظرفیت های دموکراتیک موجود در قانون دنبال کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: تا امروز از سوی اصلاح طلبان استان قزوین بحثی مبنی بر این که از نامزد خاصی در انتخابات حمایت کنند یا خیر، صورت نگرفته است. جریان اصلاح طلبی قزوین منتظر تعیین تکلیف صلاحیت ها است و اگر کاندید اصلاح طلب با معیارها و شاخص های این جریان وجود داشته باشد قطعا در شورای اصلاح طلبان استان مطرح می شود و حمایت یا عدم حمایت از آن مورد بررسی قرار می گیرد.

فرماندار اسبق شهرستان البرز ادامه داد: طبق آخرین اطلاعیه شورای اصلاح طلبان کشور، این جریان سیاسی در حوزه هایی که نامزدهایی با شاخص ها و معیارات تعیین شده وجود داشته باشند حتما فعالیت انتخاباتی خواهد داشت. در غیر این صورت جریان اصلاح طلب بدون معرفی کاندیدا و صرفا با محوریت کمک به مشارکت حداکثری، فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به برخی تصمیمات انتخاباتی اصلاح طلبان در سطح ملی و استانی و نتایج آن، خاطرنشان کرد: برخی افراد اصلاح طلب استان قزوین در انتخابات ریاست جمهوری 1400 علیرغم اینکه اصلاحات کاندیدای مورد تایید خود را به میدان آورده بود از حجت الاسلام رییسی حمایت کردند و از همان مقطع به نوعی صف خود را از جریان اصلاح طلبی جدا کردند. با این رویکرد ممکن است برخی چهره ها و کاندیداها که در گذشته منسوب به اصلاحات بودند و مردم آنها را به عنوان اصلاح طلب می شناختند، در این دوره انتخابات حضور داشته باشند ولی در لیست احتمالی اصلاح طلبان جایی قرار نگیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول