اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری ما از 6 میلیون خانوار عبور کرد

وزیر ارتباطات گفت: روز گذشته پوشش فیبر نوری ما از 6 میلیون خانوار گذشت، اکنون تقریبا در 200 شهر این خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و اگر درخواست دهند ما ظرف یک‌ماه این سرویس پرسرعت و باکیفیت را برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات: پوشش فیبر نوری ما از 6 میلیون خانوار عبور کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه ۱۸ بهمن) در حاشیه هیأن دولت، گفت: روز گذشته پوشش فیبر نوری ما از ۶ میلیون خانوار گذشت، اکنون تقریبا در ۲۰۰ شهر این خانوارها تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و اگر درخواست دهند ما ظرف یک‌ماه این سرویس پرسرعت و باکیفیت را برای آن‌ها فراهم خواهیم کرد.

 وی با بیان اینکه روز گذشته نیز در شهرهای میبد، بافق، یزد و حمیدیا پوشش فیبر نوری را افتتاح کردیم، گفت: سرعت اینترنتی که برای مردم عزیزمان در محل کار و منزل آن‌ها در نظر گرفتیم حدود هزار مگا بیت بر ثانیه یعنی حدود صدبرابر سرعت فعلی است.

وزیر ارتباطات بیان کرد: البته مجددا تأکید می‌کنم که مردم برای استفاده از این سرویس باید درخواست خود را ثبت کنند زیرا ظرفیت در این حوزه موجود است و تا پایان سال نیز یک میلیون دیگر به این 6 میلیون افزوده خواهد شد.

 


زارع‌پور گفت: تا یک سال و نیم گذشته زیرساخت‌های داخل کشور برای پذیرای کاربران به شکل میلیونی فراهم نبود بحمدالله در بازی ایران و ژاپن ترافیک داخل کشور از مرز ۷ ترابیت بر ثانیه عبور کرد.

وی افزود: این عدد ابتدای دولت ۲.۱ بوده است اکنون اوج ترافیک مصرفی مردم در پلتفرم‌های داخلی مردم بیش از سه برابر شده است و البته میانگین قدری کمتر از این مقدار است. اوج مصرف نشان می‌دهد که زیرساخت‌های کشور برای میزبانی از چنین ترافیکی آماده است. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در مورد پخش زنده هم سکوها، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و تلویبیون پخش زنده کردند. آماری که دوستان در مدیریت تلویبیون دادند بیش از ۶ میلیون نفر فوتبال را از طریق تلویبیون تماشا کردند و نزدیک ۱.۵ میلیون نفر هم به شکل همزمان دیدند. 

زارع‌پور ادامه داد: از این ۷ ترابیت بر ثانیه بیش از ۳۰ درصد مربوط به تلویبیون بوده است که اتفاق بسیار بزرگ و مهمی است که نشان می‌دهد که هم سکوها جاندار شده‌اند و می‌توانند زیرساخت‌های ارتباطی کشور و ترافیک‌های اینچنینی را تولید و مدیریت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول