به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با حضور فرشاد مهدی پور معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد آقاسی مدیرکل دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها و مقدم دبیر جشنواره برگزار شد.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست از شرکت حدود ۶۰۰ رسانه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران و توجه به گروههای تولید محتوا و دانشبنیانهای حوزه رسانه و «انسانرسانهها» خبر داد.
شروع نمایشگاه رسانهها از ۲۹ بهمن
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین دوره از نمایشگاه رسانهها گفت: نمایشگاه رسانههای ایران از ۲۹ بهمن در مصلی امام خمینی (ره) با یک پوست اندازی و تحولاتی جدید کار خود را آغاز میکند. نمایشگاه رسانهها از این حیث که گردهمایی، هم اندیشی و یک پویشی برای رسانههای ایران محسوب میشود، دارای اهمیت است.
مهدی پور افزود: بنا به دلایل مختلف مثل کرونا و… نمایشگاه رسانهها در ۶ سال گذشته متوقف شده بود، اما در این دوره وظیفه خود دانستیم که این نمایشگاه را فعال کنیم. همچنین از دیگر وظایف خود احیاسازی و فعال کردن رخدادها، رویدادها، برگزاری همایش و نمایشگاهها بوده است.
نجستم همیشه به جز راستی
او ادامه داد: ما در تابستان جشنواره مطبوعات را داشتیم و این بخش از نمایشگاه رسانهها جدا شد. شعار امسال نمایشگاه رسانههای ایران ”نجستم همیشه به جز راستی» است. در این نمایشگاه رسانههای مختلف مثل رسانههای مکتوب، برخط، خبرگزاریها و شرکتهای دانش بنیان حضور دارند.
غرفهای برای انسان رسانهها و کنشگران و مجازی
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ در ادامه گفت: امسال در نمایشگاه توجه ویژهای به گروههای تولید محتوا در حوزه فناوری خواهیم داشت، چرا که آینده رسانهها به حوزه فناوری گره خورده است. از نیازمندیهای مهم این روزهای رسانهها، فناوریهای نوین و رسانههای جدید است. در جشنواره امسال غرفه بزرگی به بخش انسان رسانه، فعالان رسانههای اجتماعی،کنشگران و فعالان مجازی اختصاص پیدا کرده است.
بخشهایی برای رویداد غزه پیش بینی شده است
مهدی پور در ادامه ضمن اشاره به بخش بین الملل نیز بیان کرد: در بخش بین الملل با توجه به تحولات منطقه بعد از طوفان الاقصی بخشهایی برای رویداد غزه پیش بینی شده است و در آنجا تعدادی از رسانههای خارجی حضور دارند. همچنین از رسانههای بزرگ هم دعوت شده که هم برای بحث مشارکت و آموزش در بخشهای نمایشگاه حضور داشته باشند.
۶۰۰ رسانه متقاضی حضور در نمایشگاه
او ادامه داد: در اواخر دی ماه طبق فراخوانی که منتشر کردیم ۶۰۰ رسانه درخواست ثبت نام در نمایشگاه را داشتند و از روز گذشته ثبت نام قطعی آغاز شده و به مرور اطلاعات تکمیل شده است. تعداد قابل توجهی کمیتههای تخصصی رسانه، آشنایی با تجارب روزنامه نگاران، معرفی و رونمایی از چندین کتاب و نشستهای تخصصی در حوزه فناوری و هوش مصنوعی نیز برگزار خواهد شد.
از ۵ چهره ملی حوزه ارتباطات تقدیر خواهد شد
معاون امور رسانهای و تبلیغات ادامه داد: همچنین حضور استانها را داریم و حدود ۲۰ چهره پیشکسوت رسانهای در استانها با حضور رسانههای محلی را خواهیم که از آنها تقدیر خواهد شد همچنین از ۵ چهره ملی حوزه ارتباطات و رسانه تقدیر خواهد شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پویشی که به عنوان ۲۴ نمایشگاه رسانههای ایران در حد فاصل ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند برگزار میشود به جهت بازه زمانی قبل از انتخابات مجلس است و در این باره حتما پویشهای مرتبط با موضوعات روز هم خواهیم داشت و رسانه ها هم در نمایشگاه با توجه به اینکه خود تبدیل به رخداد مهمی شدهاند، به پوشش این موضوعات خواهند پرداخت.
پایان پیام/