اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

راه اندازی مرکز آموزش مبارزه با پولشویی در ایران

مرکز آموزش مبارزه با جرائم پولشویی با حضور نماینده مرکزمبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهرا ن راه اندازی شد.

راه اندازی مرکز آموزش مبارزه با پولشویی در ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرکز آموزش مبارزه با پولشویی در ایران و  مرکز اطلاعات مالی ج.ا.ایران با حضور رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و نمایندگانی از سفارت روسیه در روز سه شنبه 17 بهمن 1402 در تهران راه اندازی شد.

هادی خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی ایران در این مراسم گفت که این مرکز به عنوان پایگاهی برای آموزش مبارزه با پولشویی خواهد بود که هم به کارشناسان داخل و هم به نمایندگان کشورهای منطقه آموزش های تخصصی مبارزه با پولشویی ارائه خواهد کرد.

وی درمورد خبر سقف یک میلیارد تومان کارت به کارت در ماه گفت که برای اولین بار مرکز مبارزه با پولشویی جرائم مرتبط با فرار مالیاتی را از طریق محدودیت سقف یک میلیارد تومان کارت به کارت ماهانه برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته و مازاد بر این رقم باید حسابهای شخصی متصل به پرونده مالیاتی شوند.

با راه اندازی و تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز جهان در این مرکز جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این مرکز آموزش قابلیت برگزاری دوره های آموزشی مربوطه را در سطح ملی و بین المللی داشته و میتوان به عنوان هاب آموزشی منطقه عمل نموده و در ارایه کمک فنی و آموزشی به کشورهای همسایه و منطقه اقدام نماید و میزبان دوره های آموزشی باشد.

* لابراتوار آموزش هوشمند در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در  مرکز اطلاعات مالی ج.ا.ایران با حضور رئیس دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و نمایندگانی از سفارت روسیه و با تجهیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مبتنی بر استانداردهای روز، سه شنبه 17 بهمن 1402 راه‌اندازی شد.

الکساندر فدولوف، نماینده دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد (UNODC) در ج.ا. ایران گفت: ما در گذشته نیز همکاری‌های خوبی با مرکز اطلاعات مالی ج.ا. ایران داشته‌ایم. این اقدام و راه اندازی لابراتوار مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بدون هماهنگی و همکاری مشترک دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر با مرکز اطلاعات مالی ج.ا. ایران و وزارت امور خارجه امکان پذیر نبود. کارکنان مرکز اطلاعات مالی در خط مقدم مبارزه با جرایم اقتصادی هستند و ما باید از آنها حمایت کنیم.

هادی خانی دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با جرایم پولشویی و تامین مالی تروریسم و رئیس مرکز اطلاعات مالی (IRIFIU) نیز با تشکر از حمایت دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد بیان کرد که مرکز اطلاعات مالی قصد دارد از ظرفیت آن  نهاد به خصوص در بخش آموزش و توانمندسازی کارشناسان مرتبط با حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم استفاده بیش از پیش داشته باشد.

وی ادامه داد، رویکرد جمهوری اسلامی در استفاده از ظرفیت‌های دانشی unodc براساس  دو محور زیر پایه ریزی شده است، تربیت و به روز سازی مستمر دانش مدرسان  مبارزه با پولشویی/تامین مالی تروریسم منطبق بر آخرین استانداردهای بین المللی و برگزاری دوره های تخصصی برای بلوغ دانش کارکنان مرکز اطلاعات مالی و سایر کارشناسان فعال در اشخاص مشمول و دستگاه‌های متولی نظارت.

وی در ادامه عنوان کرد: مرکز اطلاعات مالی یا ایجاد لابراتوار آموزش تخصصی به دنبال تبدیل شدن به هاب آموزش مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در منطقه نیز هست و انتظار داریم unodc علاوه بر کشور روسیه زمینه تبادل دانش و استانداردهای آموزشی جمهوری اسلامی ایران یا واحدهای اطلاعات مالی  سایر کشورها را نیز دنبال نماید و در اشتراک دانش بدور از اختلاف سلایق سیاسی مشارکت فعالانه داشته باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول