اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رشد ۱۴ درصدی تخت‌های بیمارستانی در البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از رشد ۱۴ درصدی تخت‌های بیمارستانی استان ظرف یک سال گذشته خبر داد.

رشد ۱۴ درصدی تخت‌های بیمارستانی در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز،‌ در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، در جمع اصحاب رسانه، بخشی از اقدامات شاخص در بخش سلامت را تشریح کرد و گفت: بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی فردیس که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود که تجهیز و افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ادامه داد: شاخص تخت بیمارستانی در استان افزایش یافت. در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی در استان ۱/۱۱ و در کشور ۱/۸۸ است‌.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزارو ۹۱۷ متر مربع فضای آموزشی، درمانی و بهداشتی طی ۲۹ ماهه اخیر افتتاح شده است و همچنین بیش از ۴۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای دیگر در حال ساخت است.

صیادی به بخشی از اقدامات مهم در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: فاز اول تا سوم برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در سه شهرستان نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس انجام شده است و همچنین در تمامی مراکز تحت پوشش نسخه پیچی و ارجاع الکترونیک فعال شده است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۵ میلیون و ۲۰۹ هزار واکسن کرونا تزریق شده و در پویش ملی سلامت بیش از یک میلیون و۴۱۰ هزار نفر از نظر فشار خون بالا و دیابت غربالگری شدند.

این مقام مسؤول یادآور شد: در کلیه مراکز بهداشتی سطح استان مراقبت‌های بهداشتی برای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر میانسال و سالمند و برای بیش از ۸۴۵ هزار نوجوان و جوان و بیش از ۴۹۶ هزار بزرگسال انجام شده است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول