اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

پیوستن ارتش به ملت کمر شاه را شکست

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: من در سال 57 شاهد روز پرشور 19 بهمن بودم. این که ارتش به ملت پیوست شاهدی بر شکوه آن روز است و با این دیدار، فرماندهان نیروی هوایی ارتش کمر شاهنشاه را شکستند.

پیوستن ارتش به ملت کمر شاه را شکست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در ابتدای دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر، با تسلیت سالگرد شهادت امام موسی کاظم علیه‌السلام، گفت: بعد از سال‌ها که این امام بزرگوار در زندان خلفای بنی امیه بودند ایشان را به شهادت رساندند و بعد از آن همه شکنجه داغی بر دل شیعیان نهادند. آیات تلاوت شده در شروع جلسه حاوی صفت الکاظمین الغیظ بود. امام موسی کاظم در این صفت الگو و اسوه برای مسلمین بودند.

وی با اشاره به روز نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: دیروز جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که به علت تقارن روز 19 بهمن با عید مبعث این دیدار زودتر انجام شد.

چمران افزود: من در سال 57 شاهد پرشور و عجیب بودن این روز بودم. برخی از این عزیزان با لباس مبدل آمدند و بعد لباس خود را تعویض کردند و به امام سلام دادند. با این دیدار کمر شاهنشاه را شکستند. این که ارتش به ملت پیوست شاهد زیبایی از ماجرای آن روز است.

وی در ادامه با تبریک مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: این روز بزرگ، یک حرکت بی نظیری در تاریخ بشریت است. بعثت رسول اکرم خاتمه دهنده پیامبران بود و ارائه دین اسلام بزرگترین حرکت تاریخی در تمامی قرون است. 

رئیس شورای شهر به روزهای پرشکوه پیروزی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: در آستانه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و سالیانی بر انقلاب اسلامی گذشت که بهترین تعبیر و تحلیل همان برنامه‌ای است که مقام معظم رهبری به عنوان گام دوم انقلاب ارائه دادند و رئوس پیشرفتهای کشور را مطرح کردند.

وی افزود: ما باید بعد از گذشت 45 سال از انقلاب بتوانیم انقلابی شاداب، زنده و  پیشرو  به نسل‌های آینده تقدیم کنیم. این روزهای شیرین انقلاب اگرچه شهدایی را تقدیم کردیم اما شیرین بود چون تحولی عظیم در ملت ما به وجود آمد.

چمران  خاطر نشان کرد: هم اکنون می‌توان با یک مقایسه، تحول را احساس کرد وقتی قبل و بعد از انقلاب را به یاد بیاوریم مهربانی آن ایام را که در مردم می‌دیدیم و گاهی مثلا یک مسئله که می‌توانست منجر به دعوا شود با یک صلوات ختم می‌شد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های زیادی که در روزهای انقلاب به مردم می‌شد و رسیدگی به بیماران در آن روزها که شگرف بود و این تحول در ملت سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد. خداوند پیروزی را به مردمی که شایسته هستند هدیه داد و همه توطئه‌ها را در مدت کوتاه ۱۷ شهریور تا بهمن 1357 در هم پیچید؛ این را مقایسه کنید با انقلاب الجزایر که ده سال به طول کشید.

چمران اظهار کرد: ان شاءالله  این تحول و پیروزی را به خوبی پاسدار باشیم و همین گونه ادامه بدهیم تا پرچم پیروزی صاحب‌الزمان را در همه جای دنیا سرافراز نگه داریم.

وی در ادامه به جنگ غزه نیز اشاره کرد و گفت: باز از غزه می‌گویم و ۲۸ هزار نفر شهید که تعداد زیادی است و بیش از ۶۶ هزار مجروح. یک سوم شهدا کودک هستند که این نسل کشی با کمک امریکا صورت گرفته و این تعداد کودک را اسرائیل با همکاری آمریکا به شهادت رسانده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک آمریکا هم با اسرائیل در این جنایت شریک است.  از ذات اسرائیل که جز این بر نمی‌آید اما همکاری کشورهای عربی با رژیم کودک کش اسرائیل مایه شرمساری است. به عنوان مثال الان که  یمن راه دریایی را بر این رژیم کودک‌کش بسته است برخی کشورهای عربی از طریق زمینی به اسرائیل کمک می‌کنند. ان شا‌ءالله حکام ملعون هرچه زودتر در طوفان آتش غیرت مسلمانان بسوزند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول