خبرگزاری فارس- نوید سرادار، مشهد؛ بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در حالی آغاز به کار کرد که نبود چند فیلم مطرح جشنواره امسال مانند «مجنون» و «تمساح خونی» در لیست اکران های این شهر به چشم میآمد.
تمامی فیلمهای جشنواره را درخواست کردهایم
محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی امشب در حاشیه اکران سینمای رسانه مشهد در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ما برای تمامی سینماهای مشهد تمامی فیلمهای جشنواره فجر را درخواست کردیم. در بعضی موارد تهیه کننده آثار نمیخواهد که فیلمش به مشهد بیاید و ما پیگیر این موضوع هستیم.
وی در خصوص امکان اضافه شدن آثار دیگر جشنواره به لیست اکرانها در مشهد گفت: در تلاش هستیم آثار دیگری را از جشنواره به مشهد بیاوریم و به امید خدا تا صبح فردا منتظر جوابهایی هستیم.
حسین زاده ادامه داد: اینکه جشنواره فجر در مشهد با تاخیر نسبت به تهران و از شانزدهم آغاز به کار میکند تصمیمی کشوری است. در کل کشور به جز تهران جشنواره فجر از شانزدهم آغاز به کار میکند و این تصمیم ارتباطی با ارشاد خراسان رضوی ندارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در خصوص تعیین سینمای رسانه مشهد در مجموعه سینمایی آفریقا و قرار نگرفتن این رویداد در سینمای هویزه گفت: حقیقت این است که سینمای هویزه میخواهد بلیط بیشتری بفروشد و درآمد کسب کند. همین است که استقبالی از سوی این سینما برای قرار گرفتن به عنوان سینمای اهالی رسانه وجود ندارد. سینمای هویزه میتواند بلیط بفروشد و درآمد کسب کند اما سینمای آفریقا را ما به طور کامل رزرو میکنیم و از همین بابت نمیتواند بلیط فروشی کند. از طرف دیگر سینمای آفریقا سالن بزرگی دارد و افراد و اهالی رسانه میتوانند به شکل فراگیرتری در این رویداد حاضر باشند.
وی تاکید کرد: امسال بررسی فیلمهای جشنواره فجر هر شب بعد از اکران فیلم ها در پاتوق فرهنگ و در سینمای هویزه برگزار میشود.
آغاز اکران سینمای رسانه با دو فیلم ضعیف
سینمای آفریقا که امسال به عنوان سینمای اهالی رسانه در مشهد معرفی شده است با اکران دو فیلم «نبودنت» و «شور عاشقی» بیست و یکمین جشنواره فجر در مشهد را آغاز کرد.
نبودنت؛ گنگ اما خوش نقش
کاوه سجادیحسینی با ملودرامی زنانه با موضوع فروپاشی خانواده در جشنواره حاضر شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است «مرضیه بعد از ۵ سال شوهرش را مییابد ولی فرهاد دوباره گم و گور میشود.» نبودنت، در آغاز داستان نمیتواند ارتباط شخصیتها را نشان داده و مخاطب را با خود همراه کند. این روند گرچه رفته رفته بهتر میشود اما ناتوانی در ایجاد تعلیق، بیننده را تا آخرین صحنه داستان جدای از خود نگه میدارد.
در این فیلم سینمایی که اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر است؛ سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، امیر آقایی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانیفر، شیوا سرمست، سینا رازقی و سپهر مهربخش به ایفای نقش پرداختهاند.
شور عاشقی؛ خوش سوژه اما بیپرداخت
«شور عاشقی» دومین فیلم اکران شده در سینمای اهالی رسانه مشهد است. سومین ساخته سینمایی داریوش یاری، درباره کاروان اسرای کربلاست که از کوفه تا شام حرکت میکنند و زنی همراه این کاروان شده که میخواهد رسانه این کاروان بشود و نگذارد جای جلاد و شهید عوض شود. شور عاشقی گرچه روی موضوعی ناب دست گذاشته اما مصنوعی بودن بازیها و تصویربرداری غیرحرفهای کار، فیلم را شعاری و نادیدنی کرده است.
شهره موسوی، پیام احمدینیا، مهدی زمینپرداز، سیامک صفری، نادر فلاح، علی استادی، بهزاد دورانی، بهرام ابراهیمی، بابک والی، رضا خدادادبیگی، میترا خواجهییان، روحاله مهرابی، هادی آقاحسینی، مرتضی آقاحسینی، مرجان شکوفکی، پانته آ کیقبادی و مریم آهنگر در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
پایان پیام/