اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره‌مندی بیش از ٧٥ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون ٩٠٠ هزار فقره انشعاب فاضلاب در استان واگذار شده و بیش از ٧٥ درصد جمعیت شهری از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی بیش از ٧٥ درصد جمعیت شهری آذربایجان‌شرقی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با وضعیت شبکه فاضلاب شهری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در راستای ارتقا بهداشت سلامت جامعه و برای کمتر شدن مشکلات زیست‌محیطی در سال‌های آینده و با توجه به افزایش جمعیت اقدام به احداث تصفیه‌خانه و توسعه شبکه فاضلاب کرده است به طوری که با احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب، آلودگی زیست محیطی به‌طور چشمگیری کاهش یافته و وضعیت بهداشتی شهر بهبود یافته است.

وی یادآور شد: از طرفی با عنایت به اثرات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در جهت توسعه پایدار و حفظ سلامت محیط زیست و نسل آینده، ایجاد شبکه، تاسیسات و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به‌صورت مدرن همواره مورد تاکید مسؤولان بوده که در این راستا اقدامات چشمگیری انجام شده است.

خانی در ادامه بیان داشت: تاکنون چهار هزار و ۵۴ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری و به‌ موازات آن ١٢ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان به بهره‌برداری رسیده و هشت تصفیه‌خانه نیز در حال احداث است.

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی افزود: حدود ٩٠٠ هزار فقره انشعاب فاضلاب واگذار شده و بیش از ٧٥ درصد جمعیت شهری از این خدمات بهره‌مند شده‌اند؛ این در حالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گام اساسی در این زمینه انجام نشده بود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول