اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین حملات آمریکا در عراق و سوریه را محکوم کرد

وزارت خارجه چین حملات اخیر آمریکا به مواضع گروههای مقاومت در عراق و سوریه را محکوم کرد و از واشنگتن خواست از قوانین بین‌المللی پیروی کند.

چین حملات آمریکا در عراق و سوریه را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین حمله آمریکا به عراق و سوریه را محکوم کرد و خواستار کاهش تنشها در غرب آسیا شد.

براساس گزارش شبکه راشا تودی، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای در این باره گفت: «پکن از همه طرفها می‌خواهد که از قوانین بین‌المللی پیروی کنند و از هرگونه اقدامی که باعث تشدید تنشها و یا از دست رفتن کنترل تنشهای منطقه‌ای می‌شود قویا خودداری کنند».

بامداد شنبه ارتش ایالات متحده آمریکا در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را بمباران کرد. 

آمریکا همچنین شنبه شب با همکاری نیروی هوایی انگلیس بیش از 35 نقطه را در استانهای مختلف یمن هدف حمله قرار داد و آن را در پاسخ به کشته شدن نظامیانش در اردن خواند.

ناصر کنعانی سخنکوی وزارت خارجه ایران، ماجراجویی‌های نظامی آمریکا و انگلیس در حمله نظامی به کشورهای منطقه را ادامه سیاست و رویکرد اشتباه این دو کشور در استفاده از رویکرد نظامی گری برای پیشبرد اهداف نامشروع آنان در منطقه خواند و گفت که این ماجراجویی‌های نظامی تعارض کاملا آشکاری با ادعاهای مکرر واشنگتن و لندن دارد که می‌گویند خواستار گسترش جنگ و درگیری در منطقه نیستند.

دولت عراق نیز این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است که طی آن دست کم 16 نفر کشته شدند. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول