اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

واکسیناسیون یک میلیون و ۸۵۲ هزار رأس دام در «چرداول»

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرداول گفت: طی ۲ سال گذشته، واکسیناسیون یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۴۲ نوبت رأس دام علیه بیماری‌های مختلف انجام شده است.

واکسیناسیون یک میلیون و ۸۵۲ هزار رأس دام در «چرداول»

اکبر مهدوی‌نیا رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرداول، صبح یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در دولت سیزدهم شهرستان چرداول در حوزه دامپزشکی اقدامات فراوانی برای پیشگیری از بیماری‌های دامی و مشترک صورت گرفته است.

وی افزود: علاوه بر واکسیناسیون یک میلیون و ۸۵۲ هزار نوبت راس دام در چرداول، برای مراقبت فعال (تب برفکی، شاربن، هاری.بروسلوز، مشمشه و....) ۴۱۱ مورد نظارت صورت گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان چرداول، ادامه داد: پایش و مراقبت بیماری‌های مشترک به صورت مستمر از روستاهای شهرستان، پایش و مراقبت در سطح مرغداری‌های شهرستان و حوزه رودخانه سیمره و تنگ قیر به میزان ۷۵۰ مورد، بازدید مستمر و روزانه از کشتارگاه دام سرابله از دیگر اقدامات دامپزشکی در شهرستان چرداول طی دولت سیزدهم بوده است.

مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حوزه دامپزشکی شهرستان چرداول می‌توان به ضبط و معدوم سازی مقدار ۳۵۰ کیلوگرم فرآورده خام در سطح قصابی‌ها، کبابی‌ها و رستوران‌های شهرستان، معرفی تعداد ۴ مرغدار متخلف به مراجع قضائی به علت جوجه ریزی غیر مجاز، ۲۶۵۰ مورد بازدید از مراکز فرآورده‌های خام دامی، معرفی تعداد ۴۱ پرونده کشتار غیر مجاز به مراجع قضائی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بازدید مستمر به صورت ماهیانه در سطح مراکز بخش خصوصی (کلینیک، مرکز مایه کوبی، داروخانه و آزمایشگاه) شهرستان نیز انجام شده و ۲۵۰ قلم داروی تاریخ گذشت به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کشف و ضبط شده است.

وی به نظارت دامپزشکی شهرستان چرداول بر جوجه‌ریزی بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در مرغداری‌های سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: ۳۸۲ هزار قطعه طیور بومی نیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۴۵۹ مورد صدور گواهی حمل مرغ زنده به کشتارگاه و ۱۱۶ مورد صدور گواهی حمل دام زنده نیز طی این مدت در شهرستان صادر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول