اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

مراسم تقدیر از برترین‌های فرهنگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد

مراسم تقدیر از برترین‌های فرهنگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز برگزار شد.

مراسم تقدیر از برترین‌های فرهنگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو برگزار شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم تقدیر از برترین‌های فرهنگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو صبح امروز  یکشنبه ۱۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.

مراسم با اجرای حرکات زورخانه‌ای و باستانی توسط تیم ملی نوجوانان ورزش زورخانه‌ای آغاز شد.

با توجه به دهه فجر، کلیپی از خوشحالی مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی برای حاضرین پخش شد.

شروین اسبقیان به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیز در سالن مراسم حضور پیدا کرد.

ساره جوانمردی، عضو تیم ملی تیراندازی بانوان ایران همراه با کودک خردسال خود در سالن مراسم حضور پیدا کرد.

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک و محمد پولادگر، نایب رئیس کمیته پارالمپیک و علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در سالن حضور داشتند.

کمال جوانمرد، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای صحبت‌‌های خود گفت: ایام دهه فجر را به ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم با پیروزی‌های تیم ملی فوتبال ایران این شادی‌ها دو‌چندان شود. پیش از برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در مراسم بدرقه، ریاست کمیته پارالمپیک به ورزشکاران و کاروان فرزندان ایران وعده تجلیل داده بودند. خوشبختانه این کار امروز محقق و برترین‌های فرهنگی در پنج بخش برگزار خواهد شد. در ۲۱ شاخص این برترین‌ها تعیین شده‌اند.

 

 

غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پاراالمپیک در صحبت‌های خود، اظهار داشت: ابتدا ایام مبارک دهه فجر را خدمت همه مردم غیور و‌ پهلوان ایران تبریک عرض می‌کنم. قبل از انقلاب ما ورزش توان‌یابان را نداشتیم، اما حالا ورزش جانبازان و توان‌یابان پرقدرت فعالیت می‌کند. شما این همه پیشرفت و ساخت و سازها و رفاهیات مردم کشورمان را با قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مقایسه کنید. موقعیت بانوان ایران را با قبل از انقلاب مقایسه کنید، در همین عرصه ورزش بانوان ما را با قبل از انقلاب مقایسه کنید.

کارگری در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: این مراسم، بزرگداشت سرآمدان کاروان فرزندان ایران است؛ بزرگداشت اخلاق، معنویت، پهلوانی، جانبازی، جوانمردی و فداکاری است. بزرگداشت وقار و عفت است.

وی‌ گفت: امام بزرگان، امام بت شکن در امر ‌ورزش می‌فرماید ورزشکاران باید سفیران ورزش ایران باشند. مقام معظم رهبری در خصوص ورزش یک جمله کلیدی و طلایی دارند، ایشان بیان میکنند که روح ورزش چیست؟ روح‌ ورزش ایمان، تقوا و پاکدامنی است. بعد در دیدار مدال آوران مسابقات آسیایی و پارآسیایی ایشان از شما مدال آوران و ورزشکاران تشکر می‌کند و تک تک این تشکرها جهت دهی به ما است.

وی افزود: ایشان از ورزشکاران و مادران محجبه ورزشکاران و سجده شکر و احترام به پرچم و سرود و پرهیز از مبارزه با ورزشکار صهیونسیتی و از مدال آوری  ارزشمند ورزشکاران تشکر می‌کند. ایشان شعار کاروان فرزندان ایران را تفسیر کردند. ایران، ایمان و‌ افتخار تفسیر ایشان از شعار کاروان بود.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک  گفت: غیرت، از خودگذشتی را از ورزشکاران در مسابقات دیدیم. ورزشکار چهار سال زحمت میکشد تا به مسابقه برسد، تمام امید و آرزوی او این است برای کشور عزیز خودش مدال کسب کند. ما شاهد این بودیم در هانگژو که ورزشکاران ما به خاطر تیم خود از حق و مدال گذشتند. همه نفرات حاضر در سالن برترین‌های اخلاق و‌ پهلوان هستند، اما وقتی قرار است برگزیدگانی تعیین شوند از بین آنها افرادی به صورت نمادین انتخاب و‌ تجلیل می‌شود، اما از نظر ما همه ورزشکاران عالی و خوب هستند. ما می‌خواهیم یک کار نمادین و فرهنگی انجام دهیم.

 

 

وی افرود: ما پنج گروه از ورزشکاران مربیان، بانوان و مسوولان کاروان ورزش ایران را مورد تجلیل قرار می‌دهیم، اولین آنها جانبازان هستند که برای صیانت و حراست از سرزمین عزیزمان و برای دفاع از مردم عزیز کشورمان سلامتی جسمانی خودشان را از دست دادند. جانبازان برگردن تمامی ما حق دارند. مقام جانبازان یک‌مقام عالی است. ما از جانبازان کاروان فرزندان ایران تجلیل می‌کنیم. 

غفور کارگری گفت: ما از ورزشکارانی که برای تلاش و‌ موفقیت هم تیمی‌های خودشان که از حق و مدال خود در مسابقات گذشتند تجلیل می‌کنیم. ما از کسانی که از زندگی ایرانی برای تکریم خانواده و فرزندآوری الگو هستند تجلیل می‌کنیم. ما از همه بانوان کاروان که وقار و عفاف را پاس داشتند تقدیر می‌کنیم. از ورزشکارانی که اخلاق، معنویت، غیرت، بصیرت، پهلوانی، تدین، غرور ملی و‌ تعصب ایرانی را به نمایش گذاشتند تجلیل می‌کنیم.

پس از پایان صحبت های کارگری، کلیپی از صحبت های مقام معظم رهبری که در دیدار اخیری که ایشان با ورزشکاران داشتند، پخش شد.

با درخواست مجری برنامه حسین رضا زاده قهرمان پرافتخار تاریخ وزنه برداری مورد تشویق حاضرین در سالن قرار گرفت.

شروین اسبقیان معاون  توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای، غفور کارگری و پولادگر رئیس و معاون کمیته ملی پارالمپیک، مریم کاظمی پور ‌نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، محمد رضا مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان  برای حضور در مراسم تجلیل دعوت به عمل آمد.

لحظه ای که مجری برنامه ساره جوانمردی عضو تیم ملی تیراندازی را که در بخش اخلاق و معنویت انتخاب شده بود، برای تجلیل دعوت کرد، جوانمردی همراه با فرزند خردسال خود به روی جایگاه رفت، غفور کارگری نیز برای دقایقی فرزند خردسال او‌ را به آغوش گرفت و در جایگاه مسوولان ایستاد و حاضرین در سالن کارگری را مورد تشویق قراردادند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول