اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

صادرات ۱۰ میلیون دلاری محصولات فناورانه خراسان‌شمالی

استاندار خراسان‌شمالی گفت: صادرات فن‌آورانه از استان از  ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است و سیر صعودی پر شتابی را نشان می‌دهد.

صادرات ۱۰ میلیون دلاری محصولات فناورانه خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان‌شمالی در رویداد اقتصادی تانا و تاثریا صنایع کوچک، متوسط و کارگاهی استان به سیر صعودی پرشتاب صادرات فن‌آورانه از خراسان‌شمالی پرداخت و اظهارکرد: صادرات فن‌آورانه از استان از  ۱۸ هزار دلار در سال ۱۳۹۹ به ۲ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ به ۱۰ میلیون دلار رسیده است و سیر صعودی پر شتابی را نشان می‌دهد.

وی گفت: تانا مخفف طرح توسعه و ارتقاء زیست بوم فناوری استان است و هدف آن ترویج گفتمان دانش‌محور نوآوری، توسعه و تقویت اکوسیستم نوآوری با بکارگیری دانش افراد و مراکز علمی موجود در استان برای رفع نیازها و چالش‌های صنایع و بخش‌های تولیدی و اقتصادی است.

استاندار خراسان‌شمالی در این همایش شناخت نیاز و مسئله را در مسیر تحول و توسعه و چاره‌اندیشی برای رفع آن، بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ۵ رویداد تانا تاکنون برگزار شده که بیش از ۲۹۰ نیاز و ۱۰۸ ایده ثبت شده است.

حسین نژاد ادامه داد: ۱۰۸ تور ترویجی فناوری در سال ۱۴۰۱ و ۹۰ تور ترویجی فناوری در ۱۴۰۲ برگزار شد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول