اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

سوال از وزیر تعاون برای ارائه لایحه اصلاحی حقوق و دستمزد کارگرانی که تعدیل می‌شوند

نماینده شاهین شهردر خصوص مطالبه نکردن دولت در مورد اصلاح حقوق و دستمزد کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیرو پایان خدمت قرار می‌گیرند، سوال کرد.

سوال از وزیر تعاون برای ارائه لایحه اصلاحی حقوق و دستمزد کارگرانی که تعدیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح حقوق کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیرو پایان خدمت قرار می‌گیرند،گفت: چرا راهکاری اتخاذ نمی‌شود تا کارگرانی که بدون اختیار در شرایط تعدیل نیروی آخر خدمت قرار می‌گیرند حقوق و مزایای آنها به حداقل نرسد و در معرض آسیب اقتصادی- اجتماعی قرار نگیرند و این قشر از کارگران در متناسب سازی نیز باید کمترین رقم افزایش شامل حالشان گردد؟.

 وی با طرح این سوال که چرا در پایه سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی مبالغی تعیین می‌شود (۵۰۰۰ ریال برای هر سال سابقه بالای ۲۰ سال )که هیچ تناسبی در اجرای عدالت افراد دارای حق بیمه ۲۰ تا ۳۵ سال ندارد، تصریح کرد: به چه دلیل تفاوت مستمری شخصی که ۳۵ سال سابقه پرداخت بیمه دارد با شخص ۲۰ سال سابقه نهایتاً از سال دوم برقراری بازنشستگی ماهیانه ۷۵ هزار ریال بابت پرداخت ۱۵ سال حق بیمه بیشتر اختلاف مستمری دارد؟.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت:  اینجانب ارائه راهکار جهت حل مشکل این قشر از افراد جامعه را درخواست کردم که متاسفانه مورد توجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار نگرفته است.

حاجی دلیگانی خظاب به مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: حال سوال این است چرا لایحه اصلاحی از طرف دولت را درخواست نمی‌کنید تا رفع بی‌عدالتی و رفع مشکل از این گروه شود.

وی اضافه کرد: اینجانب در همین زمینه سوالی از وزیر تعاون مطرح کردم که وی باید با حضور در مجلس پاسخگو باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول