اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اعتبارات کرمان باید افزایش یابد

استاندارکرمان خواستار افزایش اعتبارات استانی در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، پروژه‌ها و مصوبات سفر شد.

اعتبارات کرمان باید افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۲ بهمن‌ماه در نشست مشترک شورهای اداری، برنامه‌ریزی و گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با حضور داوود منظور معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: کرمان بزرگترین استان کشور است و این بزرگی، هزینه‌هایی را به استان تحمیل می‌کند که یکی از بزرگترین هزینه‌ها در زمینه هزینه جاده و راه است.

وی بیان داشت: کرمان در گره ترافیکی و ترانزیتی کشور است و برای جاده‌سازی و نگهداری جاده‌ها بار زیادی بر دوش استان است.

استاندار کرمان ادامه داد: آب اولین مشکل استان کرمان است و در کمیت و کیفیت آب مشکل داریم و این در شرایطی‌ست که پروژه‌های آبرسانی به استان آغاز شده است و امیدوار به تغذیه منابع مالی برای این طرح‌ها هستیم.

فداکار با اشاره به اینکه استان کرمان آخرین مقصد سفرهای رئیس جمهوری در دور قبل بود، افزود: در تخصیص اعتبارات سفر هم عقب‌افتادگی جدی داریم.

وی یادآور شد: استان کرمان در زمینه بهداشت و درمان هم نه تنها باید جمعیت استان را خدمت‌رسانی کند، بلکه سیستان و بلوچستان را هم باید پوشش دهد و نیازمند توجه ویژه در این بخش هستیم.

 استاندار کرمان ادامه داد: استان کرمان دارای ظرفیت‌های معدنی و صنعتی زیادی است که درآمدهایی برای دولت در حوزه مالیات و حقوق دولتی دارد و از محل مازاد درآمد استان به کرمان کمک شود زیر برای زیرساخت‌ها نیاز به کمک کشور داریم.

فداکار اظهار داشت: کار در استان با سرعت پیش می‌رود و ۸۶۸ پرژه با بیش از ۱۹ همت در دهه فجر جاری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود و تا پایان سال هم پروژه‌های بزرگی از جمله پروژه ۲۰ هزار میلیاردی مس و پروژه‌های فولادی را افتتاح می‌کنیم.

وی از عقب‌افتادگی استان کرمان در زمینه مسکن ملی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: تا عید نوروز ۱۰ هزار قطعه زمین در سراسر استان واگذار می‌شود.

فداکار افزود: ظرفیت بخش خصوصی استان کرمان بسیار خوب است و پروژه‌های مشترکی بین دولت و بخش خصوصی اجرا می‌شود.

استان‌ها را قوی کنید

در همین حال امام جمعه کرمان گفت: در بخش اقتصاد باید تلاش ها بر این باشد، کشور با قناعت و حرکت جهادی مستقل باشد و روی پای خود بایستد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی همچنین تولیدات و صادرات، گمرکات و مالیات را به عنوان مهمترین سرفصل‌ها برای دولت‌ها برشمرد و لازمه آن را قوی‌شدن استان‌ها ذکر کرد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول