اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تعطیلی یک کارگاه ساختمانی ناایمن در چابهار

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک شرکت ساختمانی در چابهار به علت ناایمن بودن، تعطیل شد.

تعطیلی یک کارگاه ساختمانی ناایمن در چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ محمد ذاکر شیخ‌زاده اظهار داشت: کارگاه ساختمانی شرکت تعاونی مسکن مقاوم سازان ژرف نصر چابهار در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار و به‌دستور مقام قضایی تعطیل شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۰۵ قانون کار، هرگاه در حین بازرسی، به تشخیص بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای احتمال وقوع حادثه و یا بروز خطر در کارگاه داده شود،‌ بازرس کار یا کارشناس بهداشت حرفه‌ای مکلف هستند مراتب را فوراً و کتباً به کارفرما یا نماینده او و نیز به رییس مستقیم خود اطلاع دهند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تبصره یک این ماده قانونی اضافه می‌کند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، حسب مورد گزارش بازرسان کار و کارشناسان بهداشت‌حرفه‌ای از دادسرای عمومی محل و در صورت عدم تشکیل دادسرا از دادگاه عمومی محل تقاضا خواهند کرد فوراً قرار تعطیل و لاک و مهر تمام یا‌قسمتی از کارگاه را صادر کند و دادستان بلافاصله نسبت به صدور قرار اقدام و قرار مذکور پس از ابلاغ قابل اجرا است. ‌

شیخ‌زاده با اشاره به اینکه طبق قانون مسئولیت تامین و حفظ ایمنی کارگاه بر عهده‌ کارفرمایان آن کارگاه است، گفت: همه کارفرمایان، پیمانکاران، مهندسان ناظر و مجری و دست‌اندرکاران حوزه‌ ساختمان مکلف به رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صیانت از منابع انسانی و نیروی کار، برنامه پیشگیری از حوادث و ارتقای ایمنی کارگاه‌های ساختمانی در اولویت برنامه‌های امسال اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان است و با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

پایان پیام/3139 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول