اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حرف‌های نگران کننده انتخاباتی در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد

در نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های نگران کننده انتخاباتی شنیده شد.

حرف‌های نگران کننده انتخاباتی در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی برگزار شد که هر یک از اعضا انتقادات و پیشنهاداتی در خصوص انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در استان داشتند.

در این نشست ستار هدایت خواه دبیر جبهه فرهنگی ایران انقلاب اسلامی استان از راه اندازی ستاد مردم ایران خبر داد که در آن از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌شود و البته برای مشارکت هرچه بیشتر مردم این ستاد روشنگری می‌کند.

در ادامه حجت الاسلام پیشقدم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد هم از برخی اقدامات غیرقانونی در آستانه انتخابات در استان انتقاد کرد که چرا هنوز موعد تبلیغات شروع نشده در استان بر خلاف قانون این کار انجام می‌شود.

او همچنین انتقاد کرد از آن دسته افراد و بزرگانی که خود را از انتخابات کنار کشیده و می‌گویند نمی‌توانند در مورد انتخابات و مشارکت مردم نظر بدهند.

وی گفت: عرصه انتخابات را در اختیار نامزدها قرار دادیم تا هر کاری دلشان می‌خواهند انجام بدهند با کارها و وعده‌های پوچ خودشان مردم را بیشتر بی‌اعتماد می‌کنند.

حجت الاسلام خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان هم انتقاد داشت و می‌گفت چرا باید کاندیداها به رقبای خودشان حمله کنند و چرا باید وعده‌های خلاف قانون و وعده‌های بی‌‌عمل بدهند تا موجب بی اعتمادی شوند.

او همچنین خطاب به مسئولان ارشد استانی گفت کمی هم وضعیت گرانی بازار را در استان مورد توجه قرار دهید تا از مشارکت مردم کاسته نشود.

وی پیشنهادی هم داد که اگر موعد تبلیغات انتخابات یک هفته بیشتر باشد مشارکت نیز بهتر خواهد شد.

اما یکی از انتقادات سفت و سخت در شورای فرهنگ عمومی از سوی فرشید احمدی کیش رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج بود که از استاندار و معاون سیاسی خواست یک جلسه توجیهی و هشدار دهنده برای کاندیداها برگزار کنند.

او گفت: چرا نباید چنین جلسه‌ای تاکنون برگزار شده باشد تا ترور شخصیت انجام نشود حرف‌هایی می‌شنویم که انسان تا مرز سکته پیش می‌رود و هنوز تبلیغات شروع نشده از تریبون‌ها علیه رقبا ‌حرف‌های نامربوط زده می‌شود و افراد شناخته شده هم پایین برای آنها دست می‌زنند این بد اخلاقی‌ها را نگذارید بیشتر شود روح و روان جامعه در حال آزرده شدن است.

وی گفت به قانون توجه کنید و قانون در استان اجرا شود مردم استان شرکت خوبی خواهند کرد و قول می‌دهم این مشارکت ۱۱۰ درصدی باشد.

در این میان حجت الاسلام پناهی رئیس حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد هم پیشنهادی داد که یک هیئت ناظر تعیین شود و هر کاندیدای انتخاباتی یک نماینده داشته باشد که اگر خواستند موضوعی را با نیروهای امنیتی و قضایی و انتظامی مطرح کنند این افراد حضور پیدا کنند و نیازی به حضور کاندیداها نباشد.

رضا پارسیان نژاد مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان هم گفت: نباید اجازه دهیم که رتبه استان در مشارکت پایین بیاید سال‌ها رتبه اول را داشتیم که بعد از خراسان جنوبی قرار گرفتیم.

او همچنین گفت نباید به صرف انتخابات مجلس از اهمیت مجلس خبرگان غافل شویم همچنین جامعه ایثارگری ما نباید قربانی مسائل سیاسی و فضای مجازی و انتخابات شود.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحد هم وضعیت کنونی انتخابات در استان را خوب توصیف کرد و چنین گفت که باید روحانیت و ائمه جمعه روشنگری‌های لازم را داشته باشند.

عزت‌خواه مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: یکی از مشکلات این است که در میتینگ‌های انتخاباتی تملق در استان بالا رفته دامنه کلمات را در فضای مجازی ببینید متاسفانه این تملق‌ها بیشتر از زبان نخبگان بیان می‌شوند.

وی به بد اخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در بحبوحه انتخابات اشاره کرد و گفت: بیشتر از دردها می‌گوییم اما درمان با کیست طبیب این بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی کیست بعضی از این واژه‌هایی که کاندیداها به کار می‌برند فردای همان روز دانش‌آموزان در کلاس درس آن حرف‌ها را به معلمانشان می‌زنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول