اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی در استان قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: امسال در استان قزوین با کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی روبرو هستیم و چهارمین سال خشک سالی را تجربه می کنیم.

کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یوسف شیخ الملوکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در شهر جدید مهرگان برگزار شد، اظهار کرد: «تغییر اقلیم» مهمترین چالش پیش رو ی جامعه بشری در تمام دنیا مواجه است که بر لایه های مختلف زندگی اثر نامطبوعی گذاشته است‌.

وی افزود: از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از افزایش این معضل، برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم می باشد که در روزهای ۷ و ۸ بهمن ماه امسال با شرکت ۲۱ کشور جهان در تهران برگزار شد.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از ارائه ۲۵۰ مقاله در این کنفرانس توسط محققین خبر داد و خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم ناشی از گرم شدن زمین و تولید گازهای گلخانه ای است که در حال حاضر مقابله با آن دشوار است و پیامدهای منفی را به دنبال دارد.

شیخ الملوکی با اشاره به وضعیت بارندگی در سطح کشور، عنوان کرد: در سال جاری در استان قزوین با کاهش ۵۷ میلی‌متری بارندگی روبرو هستیم و چهارمین سال خشک سالی را تجربه می کنیم.

وی در ادامه از فعالیت ۴۴ ایستگاه هواشناسی در استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: حدود ۴ ایستگاه نیز به این تعداد اضافه خواهد شد و محل فعالیت آن ها در شهرستان های البرز، آبیک، دانسفهان و پارک ملی باراجین می باشد و برای راه اندازی آن ها اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان پیش بینی می شود.

این مسوول همچنین جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای را امری بسیار مهم برشمرد و گفت: مدیریت آسیب باید صورت بگیرد و اگر به شکل فعلی حرکت کنیم تا چند سال آینده دشت قزوین را از دست خواهیم داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول