اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آغاز ساخت اولین مدرسه سبز در خراسان‌شمالی

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: اولین ساختمان سبز استان در قالب مدرسه با ۱۵ کلاس درس در حال اجرایی‌شدن است.

آغاز ساخت اولین مدرسه سبز در خراسان‌شمالی

امین فلاح کوشکی، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: اولین ساختمان سبز استان در قالب مدرسه در حال اجرایی‌شدن است که در این ساختمان با استفاده از پنل خورشیدی و جمع‌آوری آب‌های سطحی سعی بر مدیریت سبز انرژی شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمام قسمت‌های این ساختمان صرفه‌جویی انرژی به‌صورت کامل در نظر گرفته شده است، گفت: براین‌اساس درخت‌هایی که از ساختمان قدیمی موجود بودند نیز قطع نشدند و به‌گونه‌ای در بین سازه لحاظ شدند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: در طراحی مدرسه سبز از نظر سیستم روشنایی، گرمایشی و سرمایشی چندین مدل رفتار انرژی لحاظ می‌شود که بهترین گزینه از جهت‌گیری ساختمان، شکل‌گیری و نحوه چیدمان انتخاب می‌شود.

 این مسئول با اشاره به این موضوع که در این مدرسه ۱۵ کلاس درس تعبیه شده است، گفت: براین‌اساس مهم‌ترین فضا بر اساس عملکرد کلاس درس بود و به‌صورت کامل کلاس ها در جبهه جنوبی جانمایی شدند که از نظر نور هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشند و واحدهای کارگاهی و آزمایشگاهی که استفاده کمتری دارند در بخش شمالی تعبیه شده‌اند.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون در فاز اسکلت بنا بر اساس قرارداد، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: همچنین از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نیز برای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان لحاظ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مساحت این بنا ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع است که پیش‌بینی براین‌اساس است که در مهرماه سال ۱۴۰۴ به مرحله بهره‌برداری برسد.

 فلاح کوشکی ابراز داشت: گفتنی است که برای اتمام این پروژه در موعد تعریف شده به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول