اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اختصاص ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیر‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به منظور توانمندسازی عشایر استان ۷5 میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اختصاص ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد محمودی گفت: جامعه عشایر چهارمحال و بختیاری بر اساس آخرین سرشماری ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار شامل ۶۴ هزار و ۸۲۴ مرد و ۵۹ هزار ۳۴۹ زن است.

مدیر‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای ارائه خدمات مطلوب به جامعه عشایری استان اقدامات مطلوبی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به عملکرد مطلوب در حوزه تعاونی‌ها و  آموزش و ترویج اشاره کرد.

۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق حمایت عشایر

 وی با اشاره به ارائه تسهیلات به عشایر استان، ادامه داد: تا کنون ا ز محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و از محل صندوق خرد زنان ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده است.

توزیع ۱۵ هزار تن آرد در بین عشایر چهارمحال و بختیاری

محمودی عنوان کرد: توزیع آرد اداره‌کل امور عشایر استان در قالب یک سامانه انجام می‌شود و در حال حاضر ۱۳۴  فروشنده عشایری در داخل و ۱۰۰ فروشنده عشایری در خوزستان خدمات توزیع آرد را به عشایر برون‌کوچ انجام می‌دهند که در سال جاری ۱۵ هزار تن آرد بین عشایر توزیع شده است.

وی در خصوص به‌روز رسانی شرکت‌های تعاونی بیان کرد: هشت شرکت تعاونی عشایری در استان قرار دارد که متاسفانه هیچ‌کدام خدماتی به عشایر ارائه نمی‌دادند و هم‌اکنون به‌روزرسانی آن‌ها برای خدمت‌رسانی به عشایر در دست اقدام است.

احداث جاده گزستان به سه‌جو

محمودی در خصوص پروژه‌های عمرانی صورت گرفته گفت: احداث جاده گزستان به سه‌جو و گاو شیر در شهرستان کوهرنگ بخش بازفت به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده است و همچنین ۵۰ درصد پل گزستان انجام شده و برای تکمیل پایه‌های آن ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با تکمیل این پل خدمت بزرگی به جامعه عشایر شهرستان کوهرنگ انجام می‌شود.

۷۵ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات تبصره ۱۸

مدیر‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در خصوص ارائه تسهیلات به عشایر اظهار داشت: امسال به منظور توانمندسازی عشایر استان ۷۵ میلیارد تومان  تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول