به گزارش خبرنگار توانا: ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در جلسه دویست و دوازدهم شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستقلات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را بیان کرد و گفت: توافقات خوبی با سازمان مالیاتی برای تعیین تکلیف صورت گرفت، تخفیفات خوبی اخذ شد و دغدغه خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: تمام اقدامات مالی در حساب هر منطقهای برای فروش و تملک ثبت می شود و در عملکرد سازمان املاک نیز وجود دارد. قاعده کلی عملکرد سازمان املاک در حالت یک اداره کل انجام می شود و تمام حسابهای ما به نام شهرداری تهران است.
مختاری با بیان اینکه قرارداد ما با سازمان تأمین اجتماعی فقط بیمه پرسنل است اذعان کرد: مشکلی در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد.
رئیس سازمان املاک و مستغلات با بیان اینکه در هیچ دوره ای حساب های خرید و فروش در سازمان ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: ما هیچ فرآیندی را تغییر ندادیم و تمام اسناد شهرداری به نام شهرداری بوده است. در هیچ دورهای اتفاق خاصی نیفتاده و حسابها در اداره کل مالی شهرداری ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۲.۵ درصد درآمد برای سازمان در فرآیند خاصی ثبت می شد که با تشکیل خزانه واحد، این درآمد نیز باید به حساب خزانه واریز شود که انجام خواهد شد.
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران افزود: وقتی در گزارشات به شهرداری تهران اشاره میشود باید مشخص باشد که کدام بخش را میگویند این اسم کلی است و نمیشود تشخیص داد که چه بخشی مسئول این امر است.
در ادامه ناصر امانی عضو شورای شهر تهران تکالیف ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ سازمان املاک و مستقلات را بیان کرد که با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.
پایان پیام/