اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر از 16 بهمن ماه در استان مرکزی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر از 16 بهمن ماه خبر داد.

آغاز اکران فیلم های جشنواره فجر از 16 بهمن ماه در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسین محمودی فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر اکران 16 فیلم جشنواره فجر از 16 بهمن ماه در استان کلید می‌خورد.

وی تصریح کرد: این فیلم‌ها در موضوعات دفاع مقدس، طنز کودک و نوجوان و موضوعات اجتماعی اکران می‌شوند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه این فیلم‌ها در سه سالن پردیس پروین اعتصامی مجتمع مجتمع فرهنگی و تفریحی امیرکبیر اکران می‌شوند، ادامه داد: اکران فیلم‌ها نقش موثری در عدالت فرهنگی، معرفی استعدادهای سینمایی و ایجاد شادی و نشاط در استان دارد.

محمودی‌فر از پیش‌بینی حضور بیش از 24 هزار نفر در این جشنواره خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌هایی به منظور امکان استفاده رایگان دانش آموزان مناطق حاشیه و بی‌بضاعت و ایثارگران صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره برنامه‌های دهه فجر گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل جوان و آینده است که باید از این فرصت به درستی بهره گرفت.

وی گفت: تاکنون هماهنگی‌ها برای اکران فیلم‌ها در شهرستان‌ها به نتیجه نرسیده و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرست اداره ارشاد با اشاره به مسکن خبرنگاران گفت: تاکنون حدود ۱۵۰نفر از هنرمندان استان از طریق صندوق اعتباری هنر در راستای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد بند ج حدود ۸۸نفر در رشته‌های مختلف نویسندگی، تجسمی، تئاتر، موسیقی، خبرنگاران و... سبز می‌باشد و می‌توانند از سهمیه مسکن ملی استفاده کنند.

محمودی فر بیان کرد:علاوه بر این ۸۸نفر که مورد تایید صندوق اعتباری هنر قرار گرفته اند برخی هنرمندان نیز از طریق سامانه ملی مسکن ثبت نام کرده و واجد شرایط شناخته شده‌اند که می‌توانند به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه نمایند تا اسامی آنها در لیست ارسالی به اداره کل مسکن و شهرسازی استان مرکزی ثبت شود.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: دو رویداد مهم راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اسفند ماه در پیش داریم که باید برای برگزاری هرچه بهتر این دو رویداد مهم تلاش خود را به کار گیریم.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: جشنواره فیلم فجر همزمان با سراسر کشور از 16 بهمن ماه امسال به مدت یک هفته در استان مرکزی برگزار و هر فیلم سه اکران خواهد داشت.

 آرزو حیدری بابیان اینکه قیمت فیلم‌ها بسته به نوع فیلم از 45 تا 60 هزار تومان متغییر است، افزود: در جشنواره فیلم فجر فروش کاغذی بلیت وجود ندارد و فقط از طریق سامانه سمفا و درگاه‌های اینترنتی فروش بلیت فیلم‌های فجر انجام می‌شود.

 پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول