اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حماس: کنفرانس شهرک‌سازی در غزه نیت تل‌آویو برای پاکسازی نژادی را فاش کرد

جنبش حماس کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه و کرانه باختری» را موید طرح سیستماتیک تل‌آویو برای کوچاندن اجباری و پاکسازی نژادی مردم فلسطین دانست و آن محکوم کرد.

حماس: کنفرانس شهرک‌سازی در غزه  نیت تل‌آویو برای پاکسازی نژادی را فاش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (دوشنبه، ۲۹ ژانویه) در واکنش به برگزاری کنفرانس شب گذشته صهیونیست‌ها در قدس اشغالی با هدف اشغال مجدد نوار غزه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام نشان‌دهنده بی‌اعتنایی رژیم صهیونیستی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

در این بیانیه آمده است؛ ائتلاف فاشیستی حاکم در رژیم صهیونیستی شب گذشته کنفرانسی را برگزار کرد و خواستار الحاق کرانه باختری و غزه به رژیم اشغالگر و شهرک‌سازی در آنجا با حضور ده‌ها وزیر و نماینده کنست شد که نیات از پیش طراحی شده برای اجرای جنایت آوارگی و پاکسازی نژادی مردم فلسطین را آشکار کرد.

حماس تاکید کرد برگزاری این کنفرانس «منعکس کننده بی توجهی این رژیم سرکش در مقابل قوانین و قطعنامه‌های بین المللی و تصمیمات اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری است که خواستار اتخاذ همه تدابیر لازم برای توقف نسل‌کشی در غزه شده است».

این جنبش مقاومت فلسطین از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل متحد خواست تا «در قبال برگزاری این کنفرانس فاشیستی، موضعی قاطعانه اتخاذ کند و به وضوح آن را به عنوان یک کنفرانس فاشیستی مبتنی بر ایده پاکسازی نژادی محکوم کند».

در کنفرانسی که شب گذشته ئر شهر قدس اشغالی با موضوع شهرک‌سازی در غزه و شمال کرانه باختری به دعوت حزب افراطی قدرت یهود به ریاست وزیر امنیت داخلی ایتمار بن گویر برگزار شد، ۱۲ تن از اعضای کابینه نتانیاهو و ۱۵ تن از اعضای کنست حضور داشتند و خواستار شهرک‌سازی در نوار غزه پس از جنگ ویرانگر و مستمر علیه این منطقه شدند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند که «تنها کوچاندن فلسطینی‌ها صلح را به ارمغان خواهد آورد» و وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهونیستی در پاسخ به عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، طوماری را با عنوان «قرارداد پیروزی و شهرک‌سازی دوباره در نوار غزه و شمال السامره(کرانه باختری)» امضا کردند.

این در حالی است که درخواست‌ها در رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری مردم غزه، مصداق بارز نسل کشی و نقض دستورات دیوان لاهه به اسرائیل است. دیوان بین المللی دادگستری لاهه روز جمعه گذشته در پاسخ به دادخواست ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی، رأی صادر و اعلام کرد که اسرائیل باید تمام توانش را وقف توقف نسل‌کشی در غزه کند، امکان ورود هر چه سریع‌تر کمک‌های ضروری به این منطقه را فراهم کند و از تحریک مستقیم به نسل کشی در جریان این جنگ، جلوگیری و محرکین آن را مجازات نماید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول