اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرانه مصرف ماهی در استان سمنان 10 برابر شد

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان به 10 برابر افزایش یافته است.

سرانه مصرف ماهی در استان سمنان 10 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بهرام فلاحی‌لیما، مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین مصرف سالانه ماهی و آبزیان و محصولات مرتبط با آن در استان سمنان بین 6 تا 6.5 کیلوگرم به ازای هر نفر است.

وی افزود: با توجه به مصرف 600 تا 700 گرمی ماهی در اوایل دهه 70 به ازای هر نفر در سال باید گفت که سرانه مصرف ماهی در استان سمنان امروز به 10 برابر افزایش یافته است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: البته سرانه مصرف سالانه ماهی و آبزیان در کشور چیزی در حدود 13 تا 13.5 کیلوگرم به ازای هر نفر است.

فلاحی‌لیما اضافه کرد: این آمار در استان‌های مرکزی کشور به هشت تا 8.5 کیلوگرم و در استان‌های ساحلی کشور نیز به 20 تا 25 کیلوگرم به ازای هر نفر در هر سال می‌رسد.

سرانه مصرف ماهی در سمنان یک چهارم میانگین جهانی است

وی خاطرنشان کرد: میانگین مصرف جهانی ماهیان و آبزیان در هر سال بین 23 تا 25 کیلوگرم به ازای هر نفر است؛ بنابراین سرانه مصرف ماهی و آبزیان در استان سمنان یک چهارم میانگین مصرف جهانی این دسته از محصولات پروتئینی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در کشورهای توسعه‌یافته مانند ژاپن، اسپانیا، آلمان و دیگر کشورهای اروپایی سرانه مصرف سالانه ماهی حتی بیش از 50 کیلوگرم به ازای هر نفر است و این مهم بدین معنی است که هر شهروند این کشورها هر هفته حدود یک کیلوگرم ماهی مصرف می‌کند.

فلاحی‌لیما گفت: این میانگین مصرف شامل مصرف ماهی به صورت فرآوری‌نشده و مصرف انواع محصولات فرآوری‌شده مرتبط با آن مانند تن‌های ماهی و مواردی از این دست است.

وی تصریح کرد: این مهم بدین معنی است که باید سرانه مصرف ماهی در استان سمنان همچنان افزایشی بماند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مباحث فرهنگی و وجود ماهی در بازار به عنوان 2 عامل مهم در افزایش میزان مصرف ماهی به شمار می‌رود و این مهم در استان سمنان در دستور کار است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول