اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مرغداری‌های اصفهان بررسی و اصلاح ساختار می‌شوند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: طرح مرغ‌های تخم‌گذار را ممیزی و اشکالات ساختاری و سخت‌افزاری را رفع کرده‌ایم که باعث شد در بحث تولید تخم‌مرغ رشد قابل‌توجهی داشته باشیم، همین روند را در مرغ‌های گوشتی آغاز کردیم.

مرغداری‌های اصفهان بررسی و اصلاح ساختار می‌شوند

حسین ایراندوست، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی کشور است.

وی افزود: تولید سالیانه محصولات دامی استان بالغ بر ۲۳۶۱ هزار تن بوده که بیش از ۱۵ درصد تولید محصولات دامی کشور را شامل می‌شود و دارای رتبه اول کشوری در این زمینه است.

ایراندوست گفت: در بحث شیر خام، تخم‌مرغ، جوجه بومی و بوقلمون رتبه اول کشوری، گوشت قرمز رتبه دوم، گوشت مرغ رتبه چهارم و پنجم را دارا هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: اصفهان، استانی خشک است و از لحاظ منابع آبی و شرایط گیاهی تحت فشار است و به دلیل سابقه‌ای که دامداران استان دارند و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام شده با بهره‌گیری از نفوذ دانش در واحدهای دامداری و مرغداری، استان توانسته به لحاظ کمی، تولیدات خوبی داشته باشد و با نظارت‌های کیفی مناسبی که در حال انجام است، تولیدات از نظر کیفی سالم باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی استان مربوط به حوزه دام و طیور است، بیان کرد: طرح مرغ‌های تخم‌گذار را ممیزی و اشکالات ساختاری و سخت‌افزاری را رفع کرده‌ایم که باعث شد در بحث تولید تخم‌مرغ رشد قابل‌توجهی داشته باشیم.

ایراندوست اضافه کرد: همین روند را در مرغ‌های گوشتی آغاز کردیم و تیم ممیزی با مشارکت نظام‌مهندسی و دامپزشکی تشکیل دادیم که مرغداری‌ها را بررسی و اصلاح ساختار کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: این پروسه در گاوداری‌های شیری با همکاری دامپزشکی انجام گرفت و تلاش بر این است که سطح دامداری‌ها به حدی برسد که همه کد IR بگیرند؛ چون عمده صادرات محصولات لبنی و شیرخام از استان اصفهان است و یکی از کشورهای مقصد، روسیه است که پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای دارد و رونق تولید برایشان حائز اهمیت است.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول