اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

تشدید درد مفاصل با مصرف میوه‌های تابستانی در زمستان

یک متخصص طب سنتی ایرانی گفت:‌ درد مفاصل در سرما بیشتر می‌شود و مصرف میوه های تابستان در زمستان منجر تشدید این دردها شود.

تشدید درد مفاصل با مصرف میوه‌های تابستانی در زمستان

دکتر محمد عسکرفراشاه متخصص طب سنتی ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان این که مصرف میوه‌های تابستان در زمستان منجر به درد مفاصل می‌شود، اظهار کرد: در زمستان باید از مصرف افزاطی  میوه‌های سرد و تر مانند هندوانه، خیارسبز و گوجه فرنگی تا حد امکان پرهیز شود. 

وی افزود: مصرف افراطی میوه‌های سرد تابستانی در این فصل باعث بروز مشکلات گوارشی،‌عصبی و درد مفاصل می‌شود و بهتر است از میوه‌های معتدل و گرم مانند سیب،‌به، گلابی انگور،‌پرتقال،‌انار شیرین و خشکبار استفاده شود.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد:‌ در فصل زمستان خوردن غذاهای معتدل و غلیظ مانند فسنجان، هلیم،‌کله‌پاچه،‌کباب گوشت پرندگان،‌انواع آش‌ها بویژه با ادویه گرم مانند دارچین،‌زیره و رازیانه و  همچنین از خوردنی‌های سودازا و بلغم‌زا پرهیز شود.

عسکرفراشاه داشتن تعریق و تحلیل کافی پوستی و ریوی، استفاده از عطرهای گرم مانند عود، عنبر و نرگس، احتیاط در مصرف غذاهای سردی‌ بخش را در فصل زمستان مناسب دانست و گفت: مصرف خوردنی‌های گرمی‌بخش مانند گل‌قند، مربای هلیله، مربای زنجبیل، کره، عسل، بادام و فندق به همراه غذاهای اصلی نیز توصیه می‌شود.

وی  با اشاره به این‌که پوشش مناسب پشمی، ابریشمی و پنبه‌ برای جلوگیری از سرماه خوردگی حائز اهمیت است، افزود: بهره‌مندی از انرژی خورشید با قدم‌زدن یا نشستن زیر آفتاب در فصل زمستان الزامی است و همچنین پوشاندن پهلوها، بینی و دهان در هوای سرد، و پرهیز از بیرون‌رفتن با معده خالی نیز توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: در سرما، خون غلیظ و فضولات بدن در  اندام تحتانی تجمع می‌یابد، موقع خواب اگر، گرما از پایین به بدن برسد این فضولات در خون از حالت رسوبی خارج می شود.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول