اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آثار ندامت از جرم و جبران مافات در زندانیان معتکف نمود بیشتری دارد

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به رشد صد در صدی اعتکاف در زندان گفت: همزمان با ایام البیض و همانند سایر بقاع متبرکه و مساجد جامع، آیین های پرشکوه اعتکاف در زندان مرکزی شیراز و دیگر زندان‌های استان فارس برگزار شد و آثار ندامت از جرم و تلاش برای جبران مافات در بین زندانیان معتکف بسیار مشهود است.

آثار ندامت از جرم و جبران مافات در زندانیان معتکف نمود بیشتری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین معنوی و تربیت مدار اعتکاف از ۱۳ رجب تا ۱۶ رجب، از ولادت مولود کعبه امام علی (ع) تا شهادت شاهد و پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س) فرصتی است بدیع برای انسان‌هایی که به دنبال زدودن زنگارهای دنیوی و تباهی از روح و قلب خود هستند و گرچه خود در بند زندانند اما با سر دادن ندای «یا من ارجوه لکل خیر...» از خداوند هدایت و رهایی از زندان نفس را طلب می نمایند. 

مدیر کل زندان‌های فارس در این ارتباط گفت: زندانیانی که در سنوات گذشته در آیین‌های پرشور اعتکاف شرکت داشته‌اند، آثار ندامت از جرم و تلاش در جبران مافات در آنان تبلور بیشتری داشته است و خود مبلغان این برنامه معنوی برای سایر زندانیان بوده‌اند. 

اسحاق ابراهیمی آیین اعتکاف را الگویی تربیتی معطر به عطر ولایت و امامت توصیف کرد و افزود: آمار شرکت کنندگان در اعتکاف سال جاری نسبت به سال گذشته، رشد ۱۰۰ درصد داشته است. 

زندانیان شرکت کننده در آیین اعتکاف نیز از حال و هوای معنوی و تحولی  این ایام سه روزه می‌گویند. 

جمعی مددجویان که در آیین‌های اعتکاف بیرون از زندان نیز سابقه حضور داشته‌اند، اعتکاف، کیفیت و حال و هوای معنوی آن را در زندان بسیار متفاوت با بیرون زندان توصیف کردند. 

 مددجویان معتکف، این مراسم مذهبی و معنوی را راهی برای تقرب الهی و تفکر در خصوص مافات عمل توصیف کردند و حض  معنویت آن را بسیار دلنشین و غیر قابل توصیف عنوان کردند. 

گفتنی است آغاز این اعتکاف با آیین ولادت امام علی (ع) با حضور مدیر زندان مرکزی شیراز  و پایان این  مراسم، سوگواری سالروز رحلت حضرت زینب سلام ا...  بود که با حضور مدیرکل زندانهای فارس همراه بود.

در اعتکاف زندان مرکزی شیراز، بیش از ۲۵ درصد زندانیان مرد حضور داشتند.

پایان پیام/پ/ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول