اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷ ساعت تلاش هلال احمر، جان 4 مفقودی در زنجان را نجات داد

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با بیش از هفت ساعت تلاش تیم‌های عملیاتی هلال احمر چهار مفقودی روستاهای زرنان و گلیجه سفلی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

۷ ساعت تلاش هلال احمر، جان 4 مفقودی در زنجان را نجات داد

داود مهرگان سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۵۷ دقیقه شامگاه شنبه گزارش مفقودی چهار نفر به ندای امداد اطلاع داده شد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: یک ‌تیم‌ واکنش سریع، یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی زنجان - قزوین  و تیمی دیگر از پایگاه امدادی زنجان متشکل از ۹ امدادگر و نجاتگر، همراه با تجهیزات موردنیاز و سه دستگاه آمبولانس برای امدادرسانی به این هم‌وطنان اعزام شدند. 

وی گفت: به علت بارش برف و کولاک این‌ چهار مفقودیراه را در روستای زرنان گم‌کرده بودند که دو نفر از آنها برای دریافت کمک و پیدا کردن راه از دوستان خود  جدا می‌شوند. 

 مهرگان ادامه داد: در روستای گیلجه سفلی دونفری که برای کمک‌گرفتن از دوستان خود جدا شده بودند، نیز راه را گم می‌کنند. 
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآوری کرد: با تماس یکی از این مفقودی‌ها با ندای امداد وارسال موقعیت جغرافیایی و جابه‌جایی مکرر این مفقودی‌ها در زرنان و گلیجه سفلی پیدا کردن مکان دقیق دشوارتر می‌شد. 

وی افزود: با کمک دهیاری‌های این روستاهای بیان شده، با بیش از هفت ساعت تلاش توسط تیم‌های عملیاتی هلال احمر زنجان مفقودی‌ها پیدا شدند. 

مهرگان ادامه داد: یکی از مفقودی‌ها نیز از ناحیه پا مصدوم شده بود که توسط هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد. 

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: عملیات امدادرسانی و جستجوی ‌ مفقودان ساعت ۵۰ دقیقه بامداد یکشنبه با انتقال مصدوم به مراکز درمانی پایان یافت.

وی از هموطنان خواست در صورت گفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.  
گفتنی است، روستای زرنان در چهارکیلومتری شهر زنجان به سمت روستای تهم و روستای گیلجه سفلی نیز ۱۵ کیلومتری زنجان به تهم قرار دارد.

پایان پیام/۷۳۰۰۴/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول