اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حضور ۳ هزار نفری دانش‌آموزان ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: تعداد بیش از ۲ هزار دختر و یک هزار نفر پسر دانش آموز در ۴۰ مسجد سراسر استان معتکف شدند.

حضور ۳ هزار نفری دانش‌آموزان ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف

علی درویشی مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، ظهر شنبه ۷ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، از شرکت بیش از ۳ هزار دانش آموز ایلامی در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: از این تعداد بیش‌ از ۲ هزار دختر و یک هزار نفر پسر هستند که در ۴۰ مسجد سراسر استان معتکف شدند.

وی در ادامه به برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت برگزاری این مراسم اشاره داشت و اظهار کرد: در راستای حمایت و پشتیبانی و کمک به هزینه های پذیرایی از دانش آموزان نزدیک یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه های جانبی و فرهنگی، مذهبی برای دانش آموزان در ایام اعتکاف پرداخت و گفت: در مدت زمان مراسم اعتکاف سعی بر غنی سازی اوقات در این ایام شده است و در همین راستا با اجرایی کردن بیش از ۵۰ برنامه متنوع در قالب های برگزاری محافل انس با قرآن، ادعیه و زیارات، کلاس های آموزشی و مشاوره ای، مباحث حجاب و عفاف، نشست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، جلسات پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، برگزاری جشن میلاد امام علی (ع) و مراسم عزاداری وفات حضرت زینب (س)، برپایی سفره صلوات و برگزاری کارگاه های مهدویت، آموزش عکاسی و تصویر برداری، نویسندگی و خاطره گویی در دستور کار قرار گرفته است که خوشبختانه با استقبال چشمگیر دانش آموزان معتکف همراه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان حضور پر شور و نشاط دانش آموزان ایلامی در این مراسم را نشان از علاقه این نسل به مراسم عبادی و مذهبی دانست و آن را یکی از مهم‌ترین راه های اجرایی نمودن تربیت دینی، عبادی و اخلاقی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی از ۴ بهمن‌ماه و همزمان با ولادت امیرمومنان حضرت علی (ع) آغاز و تا ۷ همین ماه که سالروز وفات حضرت زینب (س) است ادامه دارد.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول