اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

مشکلات اصناف کرمان روی میز شورای گفت‌وگو

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان در نودودومین نشست خود به بررسی مشکلات اصناف و ارائه راهکارهایی در این زمینه پرداخت.

مشکلات اصناف کرمان روی میز شورای گفت‌وگو

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نودودومین شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی در حالی برگزار شد که مهمترین مشکلات اصناف مورد بررسی قرار گرفت و راه‌کارهایی هم برای رفع این مشکلات ارائه شد.

در این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: ما در اتاق بازرگانی، همراه با اتاق اصناف و اتاق تعاون کرمان کار را با هم‌افزایی پیش می‌بریم و برای بهبود فضای کسب و کار تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت‌ها در اختیار توسعه استان قرار گیرد.

سید مهدی طبیب‌زاده ادامه داد: اصناف ظرفیت بسیار بزرگی برای اقتصاد است و اگر فعال شود، می‌تواند به توسعه کرمان کمک بزرگی کند.

در همین حال رئیس اتحادیه صنف فخار و فروشندگان مصالح ساختمانی کرمان به نمایندگی از اصناف در این جلسه اظهار داشت: بازار و اصناف از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز به‌عنوان بازوی انقلاب بوده‌اند.

سعید فخاران بیان کرد: ۴۰ هزار واحد صنفی در شهر کرمان داریم که می‌توانند به پویایی شهر کمک کنند.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه اصناف کرمان تصریح کرد: از شورای گفت‌و‌گو می‌خواهیم در هر فصل یک نشست برای اصناف برگزار کند.

فخاران ابراز داشت: اصناف می‌توانند پیشانی کار فرهنگی باشند زیرا شبکه توزیع مویرگی کالا و خدمات هستند، اما مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

وی خواستار رسیدگی به تخلفات صنفی در هیئت‌های بدوی توسط روسای اتحادیه‌ها شد و عنوان کرد: صلح‌یاران به پرونده‌ها قبل از رسیدن به تعزیزات رسیدگی کنند تا شاهد افزایش صلح و سازش و ایجاد رضایتمندی دو طرفه باشیم.

فخاران همچنین خواستار رسیدگی به عوارض پسماند توسط شهرداری کرمان شد و افزود: معتقدیم عدالت در این زمینه برقرار نشده است.

وی همچنین زمان‌بر بودن دریافت مطالبات اصناف از دولتی‌ها را یکی دیگراز مشکلات برشمرد و بیان داشت: پرداخت مطالبات در صورت تامین کالا از استان‌های دیگر فی‌الفور صورت می‌گیرد، اما کسبه ما تا یک سال پشت در ذی‌حسابی‌ها می‌مانند تا پول خود را وصول کنند.

فخاران خواستار خرید کالاهای مورد نیاز دستگاه‌ها و شرکت‌ها از داخل استان کرمان شد و افزود: ۴۰ هزار واحد صنفی در کرمان داریم در حالی که ایجاد اشتغال ۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و کسبه می‌توانند در صورت برداشتن موانع به ایجاد اشتغال پایدار کمک کنند.

وی از عدم‌استفاده از ظرفیت‌های داخلی استان کرمان سخن به میان آورد و ادامه داد: این در حالی‌ست که بر اساس مصوبه شورای تامین باید حداقل ۵۰ درصد خریدها از داخل استان کرمان صورت گیرد.

فخاران همچنین از مشکلات سوخت و کسر سهمیه گازوئیل به‌عنوان دیگر مسائل اصناف نام برد و افزود: به جامعه اصناف اعتماد کنید، زیرا حاضر نیستند برای جذب رضایت یک نفر آبرو و اعتبار چند ساله خود را زیرسؤوال ببرند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفندماه سال جاری ابراز داشت: اصناف می‌توانند به مشارکت مردم در انتخابات کمک کنند.

اما استاندار کرمان در سخنانی اظهار داشت: بر خرید کالاها از داخل استان کرمان تاکید داریم و پیگیری لازم در این زمینه صورت می‌گیرد حتی اگر کالایی در داخل استان ۱۰ درصد گران‌تر از خارج استان هم بود دستگاه‌ها موظف هستند خرید خود را از داخل استان انجام دهند.

محمدمهدی فداکار همچنین از بانک‌های خصوصی استان کرمان به دلیل خروج منابع از استان و عمل نکردن آنها به تعهدات قانونی ازجمله پرداخت تسهیلات تکلیفی انتقاد کرد.

وی ادامه داد: سوخت در استان کرمان قاچاق می‌شود و این قاچاق از آسمان نمی‌آید و همین جا قاچاق می‌شد و از مامور جایگاه تا راننده در این زمینه نقش دارند.

استاندار کرمان اما تصریح کرد: شرکت نفت حق ندارد، سهمیه‌های تراکتورها را کم کند و جهاد کشاورزی و سازمان صمت باید سهمیه را مشخص کند.

فداکار از اصناف کرمان خواست تا مشکلات خود را انعکاس دهند تا پیگیری لازم برای رفع مشکلات صورت گیرد.

وی ابراز داشت: امیدواریم با پیگیری اتاق بازرگانی استان کرمان تمهیدات لازم برای حضور بیشتر اتاق اصناف و اتاق تعاون در جلسات فراهم شود.

پایان پیام/ ۸۰۰۱۹ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول