اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بیش از ۸۰ درصد معتکفین مسجد گوهرشاد از جوانان نوجوانان هستند

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان این که از هزار و ۴۰۰ معتکف در جریان مراسم اعتکاف امسال مسجد گوهرشاد، بیشتر از هزار و ۱۵۰ نفر زیر چهل سال سن دارند، گفت: بیش از ۸۰ درصد معتکفین امسال در حرم مطهر رضوی را نوجوانان و جوانان زیر ۴۰ سال تشکیل می دهند که برنامه های فرهنگی متنوعی برای آن ها در حال برگزاری است.

بیش از ۸۰ درصد معتکفین مسجد گوهرشاد از جوانان نوجوانان هستند

امین بهنام، معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در حاشیه مراسم اعتکاف امسال در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در جریان اعتکاف سال ۱۴۰۲ مسجد گوهرشاد حدود ۷۰ هزار متقاضی داخلی و خارجی درخواست خود را برای شرکت در این مراسم معنوی ثبت کرده بودند که این آمار، دوبرابر جمعیت متقاضیان سال گذشته بود.

وی افزود: یکی از اتفاق های مثبت در اعتکاف امسال، جداشدن رده های مختلف سنی است. به شکلی که نوجوانان زیر ۲۰ سال، جوانان ۲۰ تا ۴۰ سال و افراد بالای ۴۰ سال در شبستان های جداگانه ای حضور دارند و برنامه های فرهنگی مناسب سن آن ها در حال برگزاری است. البته برنامه های عمومی برای تمامی معتکفان به صورت واحد برگزار می شود و برنامه های اختصاصی برای هر رده سنی در شبستان های محل اسکان آن بازه سنی اجرا می شود.

امین بهنام با بیان این که بیش از ۶۷ هزار نفر از جمعیت ثبت نام اعتکاف مسجد گوهرشاد از هموطنان ایرانی بودند و حدود ۳ هزار نیز از خارج از کشور یا اتباع بودند، گفت: بیش از ۴۲ هزار نفر از متقاضیان از استان خراسان رضوی بودند که بیش از ۷۰ درصد ظرفیت معتکفان فعلی نیز از داخل استان هستند. همچنین از ۲۱ کشور جهان، متقاضی اعتکاف در حرم رضوی بودند که بیشتر این جمعیت را اتباع مهاجرین افغانستان تشکیل داده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول