اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

معتکف شدن 1620 نوجوان و جوان بردسکنی

۲۷مسجد بردسکن از صبح امروز در ایام البیض ماه رجب میزبان ۱۶۲۰ معتکف از قشر‌های مختلف مردم است.

معتکف شدن 1620 نوجوان و جوان بردسکنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت الاسلام هادی شکاری امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران  اظهار کرد: امسال مساجد این شهرستان میزبان ۱۶۲۰ معتکف بویژه نسل نوجوان و جوان است که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش حضور 70 درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه 1620 معتکف در27 مسجد این شهرستان معتکف شده اند، افزود: 85 درصد این افراد را جوانان  و دانش آموزان دختر و پسر تشکیل می دهند که  کنار سایر افراد شرکت کنندگان  جزء معتکفین هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن تصریح کرد: از این تعداد  1326نفر بانوان و 293 نفر را  برادران تشکیل می دهند.

حجت الاسلام شکاری با اشاره به روند افزایش جمعیت معتکفین گفت: برنامه‌ریزی‌های منسجم، اطلاع رسانی به موقع و سرمایه گذاری برای نوجوانان به صورت اختصاصی بر شمار این آمار افزوده که مخاطبین برنامه‌های عمومی نیز افزایش می‌یابد.

وی تنوع برنامه در مساجد برای اعتکاف را باعث جذابیت و مقبولیت آن نزد معتکفین اعلام کرد و گفت: علاوه بر قرائت دعا، ادعیه، نماز و مناجات، خدمات فرهنگی، آموزشی و بصیرتی نیز ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن ادامه داد: عموم مردم می‌توانند از برنامه‌های عمومی اعتکاف در مساجد محل خود استفاده کنند که از جمله آن اعمال و ادعیه ام داود در بعد از ظهر روز شنبه است.

حجت الاسلام شکاری یادآور شد: همکاری جمعی و فعالیت ستاد با تمرکز بر گروه سنی نوجوانان توانسته طی سال‌های اخیر موضوع اعتکاف را در شهرها و روستاها فراگیر کند.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک فرصت خودسازی برای انسانهاست گفت: طبق روایات معصوم کسی که معتکف می‌شود گناهان گذشته او آمرزیده می‌شود.

 پایان پیام/70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول