اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

انبارلویی: اصلاح‌طلبان جشن انتخابات را به کام مردم تلخ نکنند!

کارشناس حوزه رسانه و مسائل سیاسی با بیان این که جبهه اصلاحات دموکراسی را به‌شرط‌چاقو می‌خواهد، گفت: اصلاح‌طلبان جشن انتخابات را به کام مردم تلخ نکنند!

انبارلویی: اصلاح‌طلبان جشن انتخابات را به کام مردم تلخ نکنند!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با برنامه رویداد با اشاره به بیانیه جبهه اصلاحات برای حضور در انتخابات مجلس اظهار کرد: کسانی که برای انتخابات ثبت‌نام کردند، فرمی را برای مشخص نمودنِ جریان سیاسی‌شان پر کردند و در این راستا بیش از ۱۵۰۰ نفر فرمِ جبهه اصلاحات را پر کردند.

وی با اشاره به این که برخی اصلاح‌طلبان هم به‌عنوان داوطلبِ مستقل، فرم خود را پر کردند، گفت: در انتخابات آینده به‌ازای هر کرسی، ۵ نفر از میان جبهه اصلاح‌طلبان کاندید شدند؛ بنابراین [حرف و حدیث‌هایی در قالب بیانیه‌ها اعلام داشته و کم و بیش به حضور یا عدم حضور در انتخابات اشاره دارند] و در بیانیه مذکور هم به شرکت قطعی یا عدم حضور در انتخابات اشاره نداشتند. بلکه این یک ترفند و تکنیک تبلیغاتی است و شخصاً اصطلاح مردم‌آزاری و به بیان بهتر نظام آزاری را بر آن می‌نهم.

انبارلویی ادامه داد: این تکنیک مغایر ادب و آداب دموکراسی است؛ چراکه دموکراسی به روشی معین برای رسیدن به نتایج نامعین اشاره دارد.

این روزنامه‌نگار خاطرنشان کرد: هر کس رأی بیاورد، نماینده مردم است و باید احترام خود را نگه دارد؛ اما اصلاح‌طلبان شیوه‌ای برای ورود به انتخابات بر می‌گزینند که صحیح و اخلاقی نبوده و باادب و آداب دموکراسی همخوانی ندارد.

انبارلویی گفت: بخشی از بیانیه مذکور ناظر بر شرکت در انتخابات و قسمتی از آن مبتنی بر عدم شرکت است و در حقیقت اما و اگرهایی را مطرح کرده و این روش ربطی به سازوکار مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی ندارد.

وی یادآور شد: پیشینه اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که این‌ها دموکراسی را به‌شرط‌چاقو قبول دارند؛ یعنی در صورت رأی آوردن، این‌طور وانمود می‌کنند که مردم از جبهه مقابل گریزان هستند و در صورت رأی نیاورند هم بحث تقلب را مطرح می‌کنند. ازاین‌رو گرفتار نوعی بداخلاقی سیاسی در نظام انتخاباتی هستیم و برخی رهبران اصلاح‌طلب هم که به موازین اخلاقی احترام می‌گذارند، باید این روش را ترک گویند.

انبارلویی در پایان جشن انتخابات را متضمن امنیت ملی و رفاه عمومی خواند و تصریح کرد: اصلاح‌طلبان نباید جشن انتخابات را در کام ملت ایران تلخ کنند.

پایان پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول