اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

زارع‌پور: در دو سال اخیر، معادل یک دهه پیش از آن پرتاب فضایی داشتیم

وزیر ارتباطات در صفحه ویراستی خود با اشاره به 10 پرتاب فضایی موفق طی 2 سال نوشته است که این پرتاب‌ها معادل یک دهه پیش از آن است.

زارع‌پور: در دو سال اخیر، معادل یک دهه پیش از آن پرتاب فضایی داشتیم

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونق صنعت فضایی کشور در دولت سیزدهم، در ویراستی خود نوشته است: «به فضل الهی در دو سال اخیر، 10 پرتاب فضایی صورت گرفته که معادل یک دهه پیش از آن است.

در این ایام مبارک، تصاویری غرورآفرین از دانش بومی فضایی و تصاویر زیبایی از مدینه منوره و حرم امیرالمومنین(ع) که توسط ماهواره‌های ایرانی اخذ شده را به شما تقدیم میکنم.

خداقوت به همه متخصصین و دانشمندان مجاهد فضایی کشور.»

گفتنی است، ماهواره ثریا دهمین پرتاب فضایی ایران بود که روز شنبه توسط ماهواره‌بر قائم 100 در مدار 750 کیلومتری قرار گرفت. این اولین بار است که ماهواره‌برهای ایرانی به مدار 750 کیلومتری دست پیدا می‌کنند، با پرتاب این ماهواره تحقیقاتی بسیاری از زیرسیستم‌های توسعه یافته شده توسط پژوهشگاه فضایی ایران نیز در شرایط تست مداری قرار می‌گیرند و راه برای توسعه سریع صنعت فضایی بومی ایران هموارتر می‌شود. ضمن اینکه این پرتاب قدمی مهم در راستای افزایش توانمندی تزریق ماهواره در مدارهای بالاتر محسوب می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول