اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

۵۳۴ زندانی غیرعمد با اجرای پویش «به نام پدر» آزاد شدند

ستاد دیه کشور در آستانه میلاد حضرت علی (ع) با اجرای پویش مردمی «به نام پدر» ظرف ۲ هفته زمینه آزادی ۵۳۴ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

۵۳۴ زندانی غیرعمد با اجرای پویش «به نام پدر» آزاد شدند

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، به برکت نام نامی علی (ع) و در آستانه روز مرد به همت نمایندگی‌های ستاد دیه سراسر کشور از تاریخ ۱۳ دی ماه زمینه آزادی ۳۷ زندانی زن و ۴۹۷ بدهکار مرد گرفتار در جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر ۶ هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال فراهم شد.

بر پایه این گزارش در این رابطه ستاد دیه اصفهان با استخلاص ۵۶ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست فعال‌ترین استان‌ها قرار گرفته و استان‌های خراسان‌رضوی و تهران هر کدام با آزادی ۴۲ و ۳۹ محبوس واجد شرایط در رتبه‌های بعد جای دارند.

از مجموع ۵۳۴ زندانی مساعدت شده ۹ نفر بابت پرداخت دیه، ۳۲۷ نفر بابت صدور چک یا امضاء سفته، ۱۴۳ نفر بابت تعهد مهریه‌های پرداخت نشده و ۵۵ مرد ایرانی نیز بابت ناتوانی در تامین نفقه زوجه یا اولاد در بند بودند که به برکت طرح انسان‌دوستانه «به نام پدر» و به حرمت امیرالمومنین علی (ع) از حبس آزاد و به آغوش پر مهر خانواده بازگشتند.

از نکات قابل توجه در رسیدگی به پرونده این مددجویان، گذشت نزدیک به یک سوم دیون مورد مطالبه از جانب اولیای دم و شکات خصوصی بود که روند آزادی‌ها را تسهیل و تسریع بخشید.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول