اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: آشفتگی در عرصه جهانی رو به افزایش است

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز سه‌شنبه با بیان اینکه شکل‌گیری جهان چندقطبی شروع شده، اما گفت که انتقال از وضعیت کنونی به جهان چندقطبی، سریع و ساده نخواهد بود.

مدودف: آشفتگی در عرصه جهانی رو به افزایش است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره افزایش بی‌ثباتی و آشفتگی در عرصه جهانی هشدار داد.

مدودف در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» با بیان اینکه پویایی مثبت تعامل بین روسیه و آسه‌آن کاهش نمی‌یابد، گفت که دو طرف حتی متعهد به تقویت بیش از پیش روابط هستند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما متوجه هستیم که آشفتگی در عرصه جهانی و بین‌المللی، واقعاً در حال افزایش است. اما در عین حال، پویایی مثبت تعامل ما کاهش نمی‌یابد و این بر اساس همخوانی مواضع در مورد مشکلات جهانی و منطقه‌ای است».

رئیس جمهور سابق روسیه تصریح کرد: «مهم است که روسیه و آسه‌آن هر دو در جهت تقویت بیشتر این روابط عمل کنند. ما متعهد به گسترش همکاری‌های غیرسیاسی و تمام‌عیار در انجمن‌های تشکیل‌شده توسط اتحادیه هستیم».

طبق این گزارش، مدودف ضمن تاکید بر توجه زیاد روسیه به افزایش همکاری‌ها با کشورهای جنوب شرق آسیا، ادامه داد: «آن منطقه به‌طور فزاینده‌ای نقش فعال و خلاقانه‌ای در شکل گیری معماری جدید روابط بین‌الملل ایفا می‌کند».

وی با بیان اینکه همکاری روسیه با ۱۰ کشور عضو آسه‌آن در حال گسترش است که مطمئنا به یکی از مراکز جهان چندقطبی تبدیل می‌شود، اما گفت که انتقال از جهان کنونی به یک جهان چندقطبی، سریع و ساده نخواهد بود.

 به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس با بیان اینکه شکل‌گیری جهان چندقطبی شروع شده، افزود: «مأموریت ما نیز این است که به آن سرعت بیشینه‌ای ببخشیم».

مدودف پیش از این نیز گفته بود که از زمان بحران موشکی کوبا، تهدید وقوع درگیری مستقیم با ناتو، که می‌تواند منجر به جنگ جهانی سوم بشود، تاکنون به این مقدار واقعی نبوده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول