اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

کارمندان این دو دستگاه اجرایی بیمه تکمیلی ندارند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان این است که دستگاه‌های اجرایی کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت، تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

کارمندان این دو دستگاه اجرایی بیمه تکمیلی ندارند!

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس،  با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید کارمندان خود را بیمه کنند، اظهار کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های بازنشستگان، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری است که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه‌های مصوب و آیین‌نامه‌ای که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، کارمندان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر استفاده از بیمه پایه درمان با مشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت، تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار دهند.

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند.

مقتدایی مطرح کرد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش در این خصوص عملکردشان مورد رضایت نیست و بازنشستگان گلایه جدی دارند.

وی تاکید کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور باید به بحث اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای بازنشستگان ورود کند و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: دستگاه های اجرایی در قالب ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و در سقف اعتبارات مصوب خود، باید قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان دستگاه را همانند شاغلین منعقد و اجرایی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول