اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

قیام دوم بهمن مردم ارومیه؛ از ایجاد هراس در عناصر رژیم طاغوت تا تسریع در پیروزی انقلاب

فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور گفت: قیام دوم بهمن مردم ارومیه شتابدهنده پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود و این حاج‌آقا حسنی بود که در این شهر گروه های مردمی برای دفاع از انقلاب تشکیل داد.

قیام دوم بهمن مردم ارومیه؛ از ایجاد هراس در عناصر رژیم طاغوت تا تسریع در پیروزی انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دیشب مراسم گرامیداشت سالروز قیام مسلحانه علیه رژیم ستم شاهی و روز فرهنگی ارومیه در مسجد لطفعلی خان ارومیه و با سخنرانی سردار کرمی، فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور برگزار شد. 

سردار کرمی در این مراسم اظهار داشت: حماسه دوم بهمن ارومیه در واقع شتاب دهنده پیروزی انقلاب اسلامی بود و اگر این حماسه اتفاق نمی افتاد، انقلاب با این سرعت به سمت پیروزی حرکت نمیکرد.

فرمانده یگان های ویژه انتظامی کشور اضافه کرد: حرکت مسلحانه مردم ارومیه در حماسه دوم بهمن لرزه و وحشت بر فرماندهان طاغوت وارد کرد؛ در استان آذربایجان غربی انواع اقسام گروه های مسلحانه وجود داشت. پیام حاج اقا حسنی به طاغوت این بود که اگر به مطالبات مردم گوش نکنید روش دیگر مبارزه مسلحانه است و این برنامه دشمن را بهم زد و باعث شد انقلاب اسلامی به سمت پیروزی حرکت کند. 

سردار کرمی تشریح کرد: نقش حجت الاسلام حسنی به عنوان مبارز خستگی ناپذیر قبل انقلاب و سال های پیروزی انقلاب اسلامی برای هیچکسی پوشیده نیست و همه مبارزات حاج اقا حسنی را در دوران قبل انقلاب و حین انقلاب لمس می‌کردند.

وی اضافه کرد: حاج اقا حسنی در افشای چهره گروه های ضد انقلابی نقش موثری داشت و افشاگر چهره سران ضد انقلاب در منطقه بود.

حاج اقا حسنی در حفظ اماکن و پادگان های نظامی منطقه نیز نقش موثری داشت و همیشه پادگان ها را از نیرو پر می‌کرد. 

سردار کرمی گفت: قیام دوم بهمن مردم ارومیه شتابدهنده پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود و این حاج‌آقا حسنی بود که گروه های مردمی برای دفاع از انقلاب تشکیل داد و کسانی که پای به میدان مبارزه گذاشتند عموما تربیت یافته مسجد، اهل قرآن و نماز بودند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول