اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| امکان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ناپیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد فراهم شود

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار پذیرش دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ناپیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد شدند.

فارس من| امکان پذیرش دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ناپیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد فراهم شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه‌های بنام کشور همچون دانشگاه تهران، شریف، امیر‌کبیر، علم و صنعت و ...  از میان دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ی ممتاز دانشگاه فنی و حرفه‌ای ( روزانه و شبانه ) در صورت داشتن معدل ممتازی با حد نصاب ۱۶ یا ۱۷ به بالا دانشجو جذب می‌کنند.

اما نکته جالب توجه این است که دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مخصوصا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای حق شرکت در گزینش بدون آزمون و صرفا براساس معدل برای استعداد درخشان ارشد و دکتری را ندارند. این در حالی است که به گفته برخی دانشجویان، بسیاری از استعدادهای کشور از طریق دانشگاه فنی و حرفه‌ای وارد آموزش عالی می شوند و دانش کاربردی و علم کار و فن عملی دروس خود را به خوبی فرا می‌گیرند.

حال برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی خواستار  «پذیرش دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ناپیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد» شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

« از آنجا که دانشجویان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای بخش عظیمی از آمار دانش آموختگان آینده کشور را شامل می‌شوند، آیا این کار درست است که بین نخبگان کارشناسی ناپیوسته فنی و حرفه ای و دیگر دانشجویان که به صورت پیوسته همان چارت دروس را می‌گذرانند تفاوت قائل شویم؟

و چه بسا تعداد دروس کارگاهی و آزمایشگاهی دانشجویان فنی و حرفه‌ای بیشتر از دانشجویان پیوسته است. این به معنای عدم رعایت عدالت علمی و تفاوت قائل شدن وزارت علوم بین کارشناسی پیوسته و ناپیوسته است، از وزارت علوم خواستاریم تا در آیین نامه‌ای به تمامی دانشگاه‌های زیر مجموعه اعلام کنند که پذیرش دانشجوی استعداد درخشان کارشناسی ناپیوسته برای مقطع کارشناسی ارشد امکان‌پذیر شود.»

سردبیر این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده از اساتید دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستم و قبلا هم دانشجوی فنی و حرفه‌ای بودم. مشکلی که وجود دارد و ما چند سال است که پیگیری کردیم، دانشجویان این دانشگاه در مقطع شبانه و روزانه با امتیاز بالا نیامده‌اند و با ارزیابی کنکور به این مسیر رسیده‌اند ولی متاسفانه از لحاظ سنجش و وزارت علوم بین ناپیوسته و پیوسته بودن دانشجویان تفاوت قائل شدند و برای دانشجویانی که پیوسته ثبت‌نام کردند، ارجحیت قائل هستند.

وی افزود: به دانشجویان ناپیوسته اجازه نمی‌دهند از طریق استعداد درخشان شرکت کنند و دانشجو با معدل ۱۹ را قبول نکردند و دانشجوی پیوسته با معدل ۱۶ را قبول کرده‌اندو متاسفانه این تبعیض ها همیشه بوده است و برای دانشجویی که از لحاظ فنی و دانش در سطح بالاتری است، ارزش گذاشته نمی‌شود و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مخصوصا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای حق شرکت در گزینش بدون آزمون و صرفا براساس معدل برای استعداد درخشان ارشد و دکتری را ندارند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول