اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

فریبا: برنامه دفاعی هنگ کنگ بهتر بود و امیدوارم این بازی آخرین بازیِ بد ما باشد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: امیدوارم بازی با هنگ کنگ آخرین بازی بد ما در این تورنمنت باشد.

فریبا: برنامه دفاعی هنگ کنگ بهتر بود و امیدوارم این بازی آخرین بازیِ بد ما باشد

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، درخصوص دیدار تیم ملی مقابل هنگ کنگ، اظهار داشت: مساله مهم است این است که 3 امتیاز را کسب کردیم و صعود ما قطعی شد. تیم‌ها در هر تورنمنت بزرگی معمولا یک بازی بد دارند. مثل بازی آلمان و برزیل، امیدوارم بازی بد ما همین بازی دیشب باشد و ماجرا تمام شود.

هیچکدام از خطوط تیم ملی انتظارات را برآورده نکردند

وی درمورد اشتباهات متعدد بازیکنان و انتقاداتی که مطرح شد، گفت: بازی خوبی نبود. اگر خط به خط بررسی کنیم، هیچکدام از خطوط انتظارات را برآورده نکردند. هافبک‌ها سنگین بودند. البته دلیل اصلی این مساله پرسی بود که حریف روی تیم ما گذاشته بود. مربی آن‌ها هم قبل از بازی اعلام کرده بود که برای پرس ایران برنامه دارد.

پرسینگ هنگ کنگ بازیسازی ما را خراب می‌کرد

کارشناس فوتبال تصریح کرد: خط دفاع ما را پرس وهافبک‌های ما را یارگیری کردند، فضاها را برای ما بستند و به همین خاطر بازیسازی از زمین ما درست انجام نشد. بنابراین مجبور شدند که از توپ‌های بلند استفاده کنند و با این وجود هم اکثر ضربات سر را بازیکنان هنگ کنگ زدند. ضمن اینکه خط حمله با وجود این همه موقعیت دچار اشکال است. در بازی با فلسطین هم 4 گل زدیم اما باید 4گل دیگر هم می‌زدیم. باید روی ضربات آخر بیشتر کار کنیم.

ماندن قائدی در زمین به تیم ملی کمک می‌کرد

وی افزود: این بازی آخرین شانس هنگ کنگ برای صعود بود و طبیعیست وقتی خودشان را بازنده می‌بینند، انتحاری بازی کنند. روند بازی این را نشان می‌داد که حریف به سمت دروازه ما می‌آید و ما احتیاج به ضدحمله با سرعت بالا داریم. ماندن قائدی در زمین با توجه به سرعت و هوشی که دارد می‌توانست کمک بیشتری به تیم ملی کند. درهرصورت همانطور که گفتم کسب 3 امتیاز خیلی مهم بود و ان‌شاالله آخرین بازی بد ما باشد.

بازیکنان ایرانی توانایی شکستن پرس حریف را دارند

پیشکسوت فوتبال کشورمان درمورد اینکه بسیاری معتقدند تیم ملی نباید مقابل هنگ کنگ به این صورت تحت فشار قرار بگیرد، گفت: دلیل این مساله، همان پرسی بود که گذاشته بودند. البته مردم از تیم ملی توقع بیشتری دارند و همانطور که امیر قلعه‌نویی اعلام کرد توقع‌شان هم به حق است. ان‌شاالله از بازی امارات به قول معروف به تنظیمات کارخانه برمی‌گردیم. چند بازیکن مصدوم داشتیم که با اعلام پزشکان ان‌شاالله حسینی، آزمون و خلیل زاده به این بازی می‌رسند و قطعا شرایط بهتری خواهند داشت.

فریبا درمورد اینکه انتظار می‌رود با کیفیتی که بازیکنان ایران دارند، پرسینگ تیمی مثل هنگ کنگ موفق نباشد، عنوان کرد: خارج شدن از پرسینگ حریف شرایط فنی خودش را دارد. بازیکن باید بتواند در مصاف‌های یک به یک، بازیکن حریف را از پیش رو بردارد. بازیکن ایرانی این توانایی را صددرصد دارد. بازیکنانی مانند قائدی یا قدوس می‌توانند در لحظه 4-3 نفر را دریبل بزنند یا درمورد طارمی دیده‌ایم که می‌تواند از بازیکن حریف به راحتی عبور کند اما فوتبال همین است و یک بازی هم اینطور می‌شود که امیدوارم آخرین بازی بد ما باشد.

مدل دفاع و چگونگی پرس هنگ کنگ بهتر از ما بود

وی درخصوص اینکه به زعم برخی کارشناسان تیم هنگ گنگ با برنامه‌تر از تیم کشورمان کار کرد، گفت: برنامه دفاعی هنگ کنگ شامل مدل دفاع و چگونگی پرس کردن، از ما بهتر بود. وقتی یک بازی بد می‌شود، همه بد کار کرده‌اند. توقعات از تیم ملی بالاست و وقتی این اتفاق می‌افتد، انتقادات زیاد می‌شوند. خیلی امیدوارم از بازی بعد شاهد این مشکل نباشیم.

در عمق دفاع دچار مشکل هستیم

کارشناس فوتبال درمورد اینکه از چند ماه قبل تذکراتی نسبت به نوع بازی و کندی خط دفاعی که باعث تحت فشار قرار گرفتن تیم می‌شود، داده شده بود، عنوان کرد: از روز اول هم گفته بودم در عمق دفاع دچار اشکال هستیم. باید این منطقه ترمیم شود. ضمن اینکه هم خود مدافعین باید شرایط را درک کنند و هم هافبک‌ها، در فوتبال امروز دفاع کردن فقط مختص مدافعین نیست و از خط حمله شروع می‌شود. وقتی از خط حمله فضاها را نبندید، کار سخت می‌شود. این اتقادات شاید وارد باشند اما ان‌شاالله با برگشت خلیل زاده شرایط بهتر شود. آرزو می‌کنم تیم ملی در ادامه کار نتایج خوبی بگیرد. شک ندارم این تیم روز به روز بهتر می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول