اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شورای آموزش و پرورش باید تاکید جدی بر محور عدالت داشته باشد

امام جمعه سنندج گفت: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعات عدالت‌محور، تشکیل شورای آموزش و پرورش است.

شورای آموزش و پرورش باید تاکید جدی بر محور عدالت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار داشت: در احادیث دانشمندان صالح را به عنوان حافظ دین پروردگار بیان کرده‌اند.

 امام جمعه سنندج با بیان اینکه مراکز علمی، مراکز تفکر و آینده‌نگری هستند، بر تقویت آنها تأکید کرد و گفت: هر کشوری که نیروی آموزش و پرورش قوی داشته باشد در سطح قوی قرار دارد.

وی به دیدار اخیر علما و روحانیون با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دغدغه مقام معظم رهبری تعامل با مردم و توجه به خواسته‌های مردم است.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه مسجد مرکز برادری و اخوت است، گفت: در دیدار یاد شده رئیس جمهور به تقویت مصلا و اختصاص اعتبار  تاکید داشت.

ماموستا رستمی گفت: همواره شاهد صرف اعتبار در پروژه‌های استان هستیم اما متاسفانه توجه زیادی به مسجد نمی‌شود و به عنوان نمونه مسجد جامع سنندج مشکلات زیادی دارد.

وی به موضوع مشورت و شورا نیز گریزی زد و گفت: امروز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مسیر عدالت حرکت می‌کند، تشکیل شورای آموزش و پرورش است و اگر جامعه در مسیر قرار گیرد در مسیر عدالت پای می‌گذارد.

توجه به مرز و معادن استان استفاده از مزایای آن  برای مردم استان از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: بهترین مسیر برای نظارت، شورای آموزش و پرورش است و این شورا ها باید پیش از پیش در خدمت تعلیم و تربیت باشد.

هاشم ناظمی‌جلال گفت: شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سال گذشته در رده سیزدهم قرار گرفت و باید این رتبه ارتقاء یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز اظهار کرد: بخش‌های زیادی از ظرفیتهای آموزش و پرورش مغفول مانده و باید درآمدها و وظایف و اختیارات شوراها به صورت دقیق احصا شود.

اکبر محمدی اضافه کرد: درآمدهای اختصاصی هر شهرستان باید به برای همان شهرستان صرف شود.

مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتبارات خوبی به فضاهای آموزشی اختصاص یافته به طوریکه اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس کردستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ درصد رشد داشته است.

ابراهیم مرادی با بیان اینکه در حال حاضر در ۶ منطقه استان ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی کم داریم، گفت: فضاهای آموزشی موجود نیز نیازمند نوسازی هستند.

در  این نشست از شهرستا‌ های سنندج و قروه به عنوان شوراهای برتر کشوری، شهرستان دیواندره و دهگلان به عنوان شورای برتر استانی و شهرستان مریوان نیز یه عنوان شورای فعال تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول