اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

لزوم قانون‌گذاری مجلس دوازدهم برای مخاطرات هوش مصنوعی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس دوازدهم علاوه بر تحکیم قوانین مصوب مجلس فعلی باید برای خطرات و آسیب‌های هوش مصنوعی قوانینی وضع کند.

لزوم قانون‌گذاری مجلس دوازدهم برای مخاطرات هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا: بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم سومین همایش هوش مصنوعی و رسانه که با موضوع حکمرانی رسانه در عصر هوش مصنوعی در مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد در پاسخ به خبرنگار توانا گفت: هوش مصنوعی نیاز به ورود نظامات حکمرانی و خط و مشی‌گذاری دارد.

وی افزود: مجلس یازدهم شورای اسلامی و مرکز پژوهش‌های مجلس از همین دوره ورود به حوزه هوش مصنوعی را آغاز کرده‌ است و همچنین در برنامه توسعه هفتم هم احکامی برای توسعه آن اعم از منابع انسانی مرتبط، زیرساخت‌های فنی و مدیریت داده‌ها به تصویب رسیده است.

نگاهداری درباره لزوم قانونگذاری برای مقابله با مخاطرات هوش مصنوعی در مجلس دوازدهم بیان کرد: در مجلس دوازدهم علاوه بر تحکیم قوانین مصوب در مجلس یازدهم و برنامه توسعه، باید به مخاطرات و آسیب‌های هوش مصنوعی هم پرداخت و قوانینی برای مقابله با آن وضع شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخاطرات هوش مصنوعی اذعان کرد:  قانون‌گذاری باید درمورد مخاطرات این حوزه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، شکاف دیجیتالی، عرصه‌های سیاسی، بازآرایی رابطه بین مردم، حقوقی، اخلاقی، حریم خصوصی، انتشار دادهای شخصی، رعایت حقوق انسانی باشد و همچنین قوانینی وضع شود که بدون اجازه افراد اطلاعات شخصی آنها به راحتی قابل دستیابی نباشد تا مورد سواستفاده برخی قرار نگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول