اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه از راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه مردم می‌توانند در منازل خود برخی از درخواست‌های خود را ثبت و برای دفاتر ارسال کنند.

راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه در جلسه بررسی مسائل، چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان مازندران از اعطای مجوز داوری بدون آزمون به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای نخستین‌بار در کشور اظهار کرد: هدف ازبرگزاری این جلسه همفکری، مشورت و کمک به رفع مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

وی هدف از راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برداشتن بار از دوش دستگاه قضایی و رضایت بیشتر مراجعان ذکر کرد و گفت: با ورود فناوری اطلاعات و ارائه خدمات مختلف و مورد نیاز مردم در خارج از فضای دادگستری،حجم عظیمی از ازدحام و شلوغی کاسته واین وظیفه برعهده دفاتر خدمات قرار گرفت و به زودی با راه‌اندازی سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی،مردم می‌توانند در منازل خود برخی از درخواست‌های خود را ثبت و برای دفاتر ارسال کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه افزود: با افتتاح سامانه خدمات غیرحضوری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آینده نزدیک، شلوغی دفاتر کاهش و از صرف هزینه‌های بسیاری پیشگیری می‌شود.

وی همچنین از حذف منع داوری دفاتر خدمات قضایی خبر داد و گفت: در جلسات مختلفی که با مرکز حل اختلاف قوه قضائیه برگزار شد با پیگیری مجدانه این موضوع، موفق به اعطای مجوز داوری به مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شده و به زودی برای اولین بار مدیران دفاتر خدمات با سازوکاری بدون آزمون پروانه داوری دریافت خواهند کرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه همچنین افزود: توسعه خدمات به صورت جدی در دستور کار مرکز قرار دارد و در همین راستا، عناوین خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ۳۵ عنوان به ۷۰ عنوان در سال آینده افزایش می‌یابد.

 کاظمی‌فرد در پایان از برگزاری این جلسه و حضور قضات، روسای دادگستری و مدیران دفاتر خدامات الکترونیک قضایی در کنار هم و بررسی چالش‌ها و مشکلات در فضایی صمیمی و دقت و تیزبینی در ارائه راهکارها اظهار رضایت کرد و خواستار برگزاری جلسات با این کیفیت در سایر استان ها شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول