اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرغامی: اولویت‌ وزارت میراث احیای غذاهای بومی گیلان است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه غذاهای بومی و محلی گیلان باید در عرصه کشوری و جهانی معرفی و احیا شود، گفت: احیاء و ثبت غذاهای بومی کشور به ویژه استان گیلان یکی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

ضرغامی: اولویت‌ وزارت میراث احیای غذاهای بومی گیلان است

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعدازظهر امروز در جریان سفر یک روزه خود به گیلان و در حاشیه بازدید از یک مجموعه اقامتی و بومگردی در صومعه‌سرا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غذاهای بومی و محلی گیلان باید در عرصه کشوری و جهانی معرفی و احیاء شود، اظهار کرد: احیا و ثبت غذاهای بومی کشور به ویژه استان گیلان یکی از اولویت‌های وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه گیلان مهد تمدن، اندیشه و منشا تفکر اسلامی در جامعه است، گفت: این استان دارای یک ظرفیت بالقوه در حوزه گردشگری و تاریخی است که توجه به آن می‌تواند منجر به پیشرفت در حوزه‌های مختلف شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی از نیازهای گیلان را بسترسازی در حوزه گردشگری دانست و افزود: وزارت میراث فرهنگی تمام تلاش خود را در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری کشور و گیلان به کار گرفته است.

ضرغامی با تاکید بر لزوم توجه به تأمین زیرساخت‌های حوزه گردشگری در گیلان بیان کرد: گیلان یکی از  مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی بوده و این امر نشان‌دهنده ظرفیت این استان در حوزه‌های مختلف است که می‌تواند به رشد اقتصادی استان و در نهایت ارزآوری کمک کند.

وی گیلان را یکی از فرصت‌های مهم کشور در حوزه سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری دانست و گفت: قرار گرفتن گیلان در منطقه استراتژیک کشورهای حاشیه دریای خزر و اوراسیا می‌تواند این استان را به مقصد اصلی گردشگران خارجی تبدیل کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر لزوم توجه به نقش بخش خصوصی در توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و علاقه‌مندان حوزه گردشگری به راحتی می‌توان بستر خوبی برای توسعه زیرساخت و امکانات فراهم کرد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول